پيامهاي اتاق
+
سلام سوال ديگري دارم...چرا يکي از مراجع تشيع آقاي وحيد خراساني فرمودند که آقاي خامنه اي مرجعيت ندارند؟
امامت و ولايت
93/1/4
سلام عليکم.بر فرض صحت خبر علمائي مانند علامه حسن زاده آملي حفظه الله تعالي در شأن رهبري جملاتي رو فرمودن که ساير نظرات احساسي رو تحت الشعاع قرار ميده.اين جمله از ايشون(بر فرض صدور) تعجبي نداره چون ايشون سابقه مخالفت با فلسفه رو هم در کارنامه نظرات خود دارن.
سلام عليکم/اولا هر کسي بايد در تخصص خود سخن گويد/ثانيا متخصص هر علم بايد در جاي خود قرار گيرد/ثالثا احترام همه علما لازم است/لذا آقاي وحيد بايد در فقه و اصول که تخصص دارند سخن گويند و البته ميتوانند تخصص شخص ديگري را در فقه و اصول زير سوال ببرند و بگويند فلان شخص تخصص در اين رشته را ندارد و صحيح هم هست ولي فلسفه و متخصص فلسفه اسلامي را نميتوانند تخطئه کنند/*ضمنا شيخ مرتضي انصاري اهل عرفان هم بوده*
+
با سلام..سوالي هست که مدتيه بهش فکر ميکنم...حضرت زهرا فرمودند : هيچ مردي زن نامحرم را نبينه وزن هم هيچ نامحرمي رو نبينه...آيا حضرت زهرا رو هيچ نامحرمي نديده؟ آيا سلمان وقتي به حضور بانو ميرفتند ..خانم پوشيه داشتند؟
سنجش
92/12/19
سلام خانم رزگل..اوني که مسلمه حضوريافتن سلمان با رعايت موازين شرعي بوده مثل حضور يافتن خانمها در محضر يه مرجع. ضمن اينکه رفتار معصومين عليهم السلام محکم و متشابه داره.
+
*سوال شماره 18:* اللهم صل على فاطمة و ابيها و بعلها و بنيها والسرّ المستودع فيها بعدد ما احاط به علمك.خدايا ! به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد ، بر فاطمه و پدر و همسر و فرزندانش و آن راز به وديعه نهاده شده در وجود او درود فرست. *منظور از «السرّ المستودع» چيست؟*
رزگل
92/11/28
سلام خدمت شما و ساير بزرگواران..ممکنه يکي از احتمالاتي که درباره اين راز داده شده هميني باشه که فرمودين.ممنون از نظر ارزشمندتون.
سلام..منظور لوح حضرت فاطمه هست که به لوح جابر معروف اي هست که هديه اي از طرف خداوند به عنوان هديه تولد امام حسن(ع) جبراييل براي حضرت فاطمه(س) آورد
+
*سوال شماره 23:* در حکومتي که حکم رئيس جمهوري که* با رأي مردم انتخاب* شده است بايد به تأييد رهبري معظم برسد تا مشروعيت داشته باشد آيا اين نوع انتخاب و رأي، فرمايشي نيست؟ و آيا در حقيقت اين يک نوع *انتصاب توسط رهبري معظم* نيست؟ دليل مطلب هم اينکه اگر حکم رئيس جمهور توسط رهبري معظم تأييد نشود تکليف انتخاب ِ مردم چه مي شود؟
رزگل
92/11/28
پس در صورت مسئله ي شما مي ماند تاييد رهبري معظم و در مقابلش تاييده ي ديگري مطرح نشده تا تقابلي پيش آمده باشد که ما را به چالش بکشد .
سلام ، تاييد رهبر چون بعد از انتخاب مردم صورت ميگيره ، تاثير زيادي در آزادي انتخابات نداره (چون تا حالا ديده نشده که رييس جمهور منتخب مردم به تاييد رهبر نرسه) ولي تاييد صلاحيت توسط شوراي نگهبان (با شرايط فعلي) باعث مخدوش شدن ازادي انتخابات و تبديل آن به انتصابات ميشه
سلام بر دوستان عزيز، دمکراسي و فريب هاي نهفته در آن، چنان روشن بوده که هزاران سال پيش ارسطو آنرا حکومت جاهلان خوانده و نظام اسلامي با 2 بازوي نگهبان و ولايت متعالي ترين نوع از اين شيوه را به صحنه آورده و الا به وضوح در جهان مي بينيد که سخن سخن ارسطو است. ( در امور و علوم آزادانه و مستقل تامل کنيد شايد به نتايج متفاوتي رسيديد)
+
*يک سوال
در يک کليپ وهابي مطلبي را ديدم که براي خودم سوال شد
ايا امام علي ع دخترش ام گلثوم را به عمر داده با فرض اينکه عمر مادرش را به شهادت رسانده چگونه همچين چيزي وجود دارد ميخواستم نظر شما را هم بدونم؟*
*ميقات *
92/4/11
به نظر ميرسه اهل تسنن ميخوان بگن اين ازدواج و نظاير اون نشون ميده هيچ کدورتي بين اميرالمومنين عليه السلام و ساير خلفا نبوده ولي نقل تاريخ اونم توسط خود تاريخ نگاران اهل تسنن نشون ميده از همون اول ،بلکه در زمان خود رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم اين اختلافات وجود داشته، اما به صورت پنهان. وجود آيات زيادي که در تاييد اميرالمومنين عليه السلام نازل شده مويّد اين مطلبه.
+
*سوال شماره 22:* نياز مديريتي امروز جامعه ،مديريت علمي است يا مديريت فقهي و يا ترکيبي از هر دو؟
*ابرار*
92/2/29
سلام عليکم ، ممنون ، پرسش خيلي خوب و دقيق و مبتلا بهي را مطرح فرموده ايد ، چراکه بعد انقلاب مسئله ي جايگزيني از اهم مسائل انقلابيون بود و ...
هرکدام از ايندو مديريت که در صورت مسئله آمده باشد فرقي نمي کند ! حالا عرض مي کنم چرا ؟ ولي فعلا مسئله ي مهم تر ، همانکه در نظر قبلي انقلابيون را بخود مشغول کرده بود و ... ، اينست که ديني مورد نياز است يا غير ديني ؟! مثلا بشري ، انساني ووو که دستاورد بشر است و آن را جداي از دين مي داند و منجمله علمي و از جمله اش علم فقه !
سلام عليکم ، پس با اين حساب اين بحث اختصاص به زمان ما و شاگردان امام خامنه اي ندارد که از دست تکنوکراتها دلشان خون است ، گويا دل امام (ره) را هم خون کرده اند ، همانظور که دل جدشان را خون کردند بعد پيامبر صل الله عليه و اله و سلم ، و علما قوم جمع شدن و سقيفه راه انداختند و جاي امام علي عليه السلام خالي بود ! مگر ايشان عالم نبود ؟!
+
*سوال شماره 21:* کساني که در روز سيزدهم فروردين به عنوان بزرگداشت اين روز مسافرت مي کنند نمازشان را بايد دو رکعتي بخوانند يا چون سفرشان موجب زنده کردن خرافات است سفر حرام مي شود و بايد تمام بخوانند ؟ (البته جاي طرح اين مسئله در اتاق رسم عاشقي هست ولي چون بيشتر جنبه اعتقادي اون مورد نظر هست درين اتاق مطرح شد. )
خدايا،عاقلم فرما
92/1/30
اينجوري بخواهيد استدلال کنيد که کل نوروز و خيلي چيزهاي ديگه حتي بعضي واردات به دين که رسوماتي خرافي هست و ديني نيست (مثلا حمل علامت هاي مصور و مجسمه دار در هيات ها) رو ميتونيد مقدمه زنده کردن خرافات قرار بدهيد و کلي احکام فقهي برش بار کنيد... اينقدر دايره رو ضيق و کار مردم را گره دار نفرماييد :) فرموده اند فقيه واقعي آنست که مشکل باز کند نه گره کور ايجاد کند :)
+
*سوال شماره 17:* آيا عيد نوروز از جمله عيدهاي مورد تاييد و سفارش اسلام است؟ آيا اهلبيت عليهم السلام عيد نوروز را گرامي مي داشته اند؟ يا اينکه اين عيد يکي از بدعت هاي پادشاهان است که در بين ايرانيان باقي مانده؟
*گل نرگس*
92/1/28
fhباسلام.به عنوان يک ايراني مسلمان افتخار مي کنم که عيد نوروز را در آيين گذشتگان داشتيم و اين آيين تا امروز ادامه دارد.چون بعضي آداب حسنه که در اسلام سفارش شده است در ايام نوروز رعايت مي شود مخصوصا خانه تکاني (تمييزي) ....و صلحه رحم و کنار گذاشتن کينه هاو....البته بعضي از رسم ها مثل سيزده به در و خداي نکرده اسراف در اين ايام و تجمل گرايي و...را نمي پسندم.ببخشيد اگر مورد سوال را پاسخ ندادم.
سلام... من مدتي دير رسيدم ولي براي استفاده بردن از بحث، پرينت فيد رو گرفتم و ديروز مطالعه کردم. تقريبا با نظر همه دوستان به جز يکي دو نفر موافق بودم و از اطلاعات اساتيد گرامي باد صبا و حاج آقا سنجش هم نهايت استفاده را کردم... با تشکر
+
*سوال شماره 19: (محض تنوع در مطالب) :* زن ذليل به چه کسي گفته مي شود؟ آيا احترام گذاشتن و اطاعت کردن آقايان نسبت به خانم ها (محرم و نامحرم، کم يا زياد) باعث ذلت مرد مي شود؟ آيا کم يا زياد کمک کردن به خانم ها در کار منزل باعث ذلت و تحقير مرد مي شود؟
محب الزهراء
92/1/13
برخي افراد معتقدن با توجه به اين که خداوند در قرآن فرموده :وَ لِلرِّجالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَة و مردان بر زنان برترى دارند(بقره-228) بنابراين نبايد مرد خودشو پائين بياره و گوش به حرف خانمش بده و برخي معتقدن زن ذليلي به اينه که زن آدم بخواد هميشه برا همسرش اختيارداري کنه.
سلام عليکم. بله فرمايشتون صحيح خانم عشق الهي. ولي ازين جهت که چه اعتقادي پشت قضيه هست که موجب اين تفکر شده گفتيم اينجا مطرح بشه بهتره : دي
+
*سوال شماره 20:* إِنَّمَا النَّسيءُ زِيادَةٌ فِي الْكُفْرِ . نسىء[ جا به جا كردن و تأخير ماههاى حرام]، افزايشى در كفر(مشركان)است(توبه 37)
آيا تغيير ساعت در شش ماه اول و دوم سال شبيه همان کار مشرکين نيست که جاي ماه هاي عربي را عوض ميکردند؟
سنجش
92/1/13
بر ماههاي قمري احکام فقهي خاص بار ميشود و جابجا کردن آن باعث بر هم خوردن حکم شرعي و واجب الهي ميشود (مانند حج، ماه مبارک رمضان، ...) ساعت شبانه روز يک امر کاملا قراردادي است و هيچ جنبه شرعي ندارد و جلو عقب کردن آن هم هيچ لطمه اي به احکام شرعي نمي زند. مگر مشهد که اذانش يک ساعت عقب تر از تبريز است مشکلي شرعي براي مسافران تبريزي ساکن مشهد يا مسافران مشهدي ساکن در تبريز ايجاد ميکند؟
+
*سوال شماره 16:* *آيا اسلام با فلسفه مخالف است؟ آيا افرادي که فلسفه خوانده اند و به مباحث آن معتقد و يا ملتزمند مشرکند؟ (با توجه به اينکه فلاسفه قائل به وحدت وجود هستند)* لطفا به طور روان و ساده جواب را بفرمائيد تا براي همه دوستان قابل استفاده باشد.ممنون از شما.
سنجش
92/1/1
سلام عليکم ، بله با فلسفه ي يوناني مخالف است ، ولي با حکمت خير ، چراکه فرق است ميان ايندو ، البته اسلام با اظهار نظر و منجمله اظهار نظر فلسفي مخالف نيست ، چراکه اظهار نظر مي شود ! و اسلام جلوي اظهار نظر را نگرفته بخلاف علوم بشري !
پس با نظريه وحدت وجود فلاسفه که از قرن يازدهم شکل کنونيش را گرفته مخالف نيست ، حتي اگر مبتني بر مواد ثلاثه ي فلاسفه باشد ، يعني وجود و عدم و امکان البته امکان خاص ونه امکان عوام , که طبق اين نظريه وجود که يکي از اقسام وجود ! است در عين کثرت واحد است ، در حاليکه وجودي که 14 قرنست اسلام واحد مي گويد در کنار عدم و ممکن نيست بلکه يکيست و صمديست
+
*سوال شماره12:* با توجه به نقش مهم صدا و سيما در فرهنگ جامعه و فسادي که امروزه بخاطر برخي از برنامه هاي اين سازمان دامنگير مردم شده است آيا مسئولين اين سازمان (مسئولين و مديران جزء و کل) نبايد مورد سوال قرار بگيرند؟
سبوي معرفت
91/12/17
سلام عليکم ، جزء چرا ولي کل خير ! چراکه بقول بعضي از کجا معلوم مصلحتي در کار نيست !؟ حالا بماند که آيا ما به مثلا يک سوم از اطلاعات ايشان دست رسي داريم !؟ و بدليل اين حرفها همان که عرض شد ، يعني نمي توان کل را زير سوال برد ! مگر اينکه اين قانون همه جا صادق باشد که گويا چنين نيست !
ممنون از دوستان بزرگوار...در مورد اصل برنامه هاي صدا و سيما همونطور که در نظرات قبلي عرض شد (البته به نظر حقير) يه باند ذي نفوذ وجود داره که رهبري، سعي ميکنه افراد صلاحيت دار رو جايگزين اونا کنه. در مورد جابجائي قدرت دولتها اين قضيه مشهود بود. البته در مورد صدا و سيما يکم طول ميکشه. ولي به هر حال تلويزيون نبايد به بهونه دفع افسد به فاسد هر برنامه اي خواست نشون مردم بده.