شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

تسبیح دیجیتال
+ @};-*«هُــنَّ لِبَــــاسٌ لَّکُـــم وَ انتُـــم لِبَـــاسٌ لَّهُنَّ»*@};- (زن و شوهربراي هم مثل لباس هستند.(187)بقره بياين نکات تربيتي اين آيه رو بررسي کنيم... *چرا زن و شوهر به لباس براي يكديگر تشبيه شده اند؟*
← اف1 ✿
چون تکميل کننده هم هستن
ممنون *خانم اف1* ميشه واضح تر بفرماييد.يعني چي که همديگر رو تکميل کنند؟مگر لباي انسان رو تکميل ميکنه؟
ممنون جناب مجنون...لا اقل ترجمه شو مينوشتيد...:)
← اف1 ✿
من هنوز ازدواج نکردم نميدونم:دي......مثلا يجور محافظن برا همديگه.ک سمت اون کاراي گناهي ک تو دوران مجردي ميشه رفت نرن...نميدونم
احسنت به شما *خانم اف1* اتفاقا به نکته خوبي اشاره کرديد. لباس، مايه ي آرامش انسان است و زن و شوهر بايد موجب آرامش يکديگر باشند.ويکي از آرامش ها در همين مورد هست که شما اشاره کرديد...
راستي انشا الله خدا به حق اين شباي عزيز به همه مجردا همسري شايسته و صالح عطا کنه.
*ميثم*
تکامل و تکميل براي رشد همديگر
منظورتون چيه *آقا ميثم*...؟مگر لباي انسان رو تکميل ميکنه؟اگه آره چطور؟...
احسنت به شما *خانم از ما بهترون*...لباس، عيوب انسان را مي پوشونه و آبرو را حفظ مي کنه. زن و شوهر نيز بايد عيوب يکديگر را بپوشانند و آبروي يکديگر را حفظ کنند.
تا الآن دوستان (خانم اف1 و خانم از ما بهترون)به دو نکته مهم اشاره کردند.*1-*لباس، مايه ي آرامش انسان است و زن و شوهر بايد موجب آرامش يکديگر باشند.*2-*لباس، عيوب انسان را مي پوشونه و آبرو را حفظ مي کنه. زن و شوهر نيز بايد عيوب يکديگر را بپوشانند و آبروي يکديگر را حفظ کنند.
*ميثم*
تکامل نهايت امر تشبيه به لباس است
*آقا ميثم* اگه منظورتون از تکامل، تکامل معنويه لباس چطور موجب تکامل معنوي ميشه؟...يعني پوشيدن لباس انسان رو به معنويت ميرسونه؟
*ميثم*
و لباس تقوا براي شما بهتر است...
خب چون همون ک عيوب رو ميپوشونه... واقعن هم ميپوشونن آ
*آقا ميثم* درست ميفرماييد که لباس التقوي ذلک خير لکم.منتهي سؤال بنده اينه که چرا خداي متعال همسرا رو لباس يکديگر ميدونه؟
*ساقي رضوان* عزيز بله دوستان اشاره کردن که همسران مثل لباس عيب همو ميپوشون...اينکه واقعا ميپوشونن يا نه مشخص نيست اون چيزي که مشخصه اينه که *بايد بپوشونن* .
*از همه دوستاني که بازنشر و علاقه مند زدند ممنونم منتهي اگه لطف کنن و نسبت به تبيين آيه مذکور نظر بدن بيشتر ممنون ميشم...*:)
نکات بيان شده توسط دوستان:*1-لباس، مايه ي آرامش انسان است و زن و شوهر بايد موجب آرامش يکديگر باشند.*(خانم اف1)
*2-لباس، عيوب انسان را مي پوشونه و آبرو را حفظ مي کنه. زن و شوهر نيز بايد عيوب يکديگر را بپوشانند و آبروي يکديگر را حفظ کنند.*( خانم azmabehtaroon)
يعني اين همه جوون خوش فکر همش دوتا نکته از آيه فهميديد؟؟؟(آيکون جوگير کردن)...:)
احسنت بر شما بامرام جان بابا يه تنه ترکوندينا...ما شاالله کنترات ور داشتين...:) ...بارک الله به شما نکات خوبي رو گفتيد...ممنون که توي برنامه خودتون شرکت کرديد...:)
خب تا اينجا 4 نکته خيلي خوب دوستان گفتن که باهم مرور ميکنيم:
*1-لباس، مايه ي آرامش انسان است و زن و شوهر بايد موجب آرامش يکديگر باشند.*(خانم اف1)
*2-لباس، عيوب انسان را مي پوشونه و آبرو را حفظ مي کنه. زن و شوهر نيز بايد عيوب يکديگر را بپوشانند و آبروي يکديگر را حفظ کنند.*( خانم azmabehtaroon)
*3-لباس، زينت انسان است و زن و شوهر نيز بايد زينت يکديگر باشند، چون با احترام بيشتري برخوردارن.*(با مرام)
*4- ميان لباس و کسي که آن را پوشيده، رابطه تنگاتنگ و صميمي است که بيگانه ميان آن دو، راه ندارد، رابطه ي زوجين نيز بايد چنين باشد، تا بيگانه اي به زندگي آنها راه نيابد و به اسرارشان پي برده و ميان آنها فتنه گري کند.*(با مرام)
mp3 player شوکر
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top