شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت ویکتوریا
+ بازم داره موقع اذان ميشه و من بازم اين سوال توي سرمه ک چرابايد نمازبخونيم؟؟؟ نماز يني چي؟چ لزومي داره نمازخوندن؟ميشه جواب من رو بدين؟ممنون
ميشه لطفا جواب بدين؟؟
سلام زهراخانم.هم نام من:) من جواب اين سوالت را دارم.ميتونيم يکجور ديگه اي باهم درارتنباط باشيم؟خيلي حرف ها درموردش بايد بزنم.
نماز خوبه
توفيق باشه، إن شاء الله. ..
غيرت=عفت
اساس خيلي از کارها در زندگي همين نوع اعتماده ، مثل اعتماد مريض به دکتر براي خوردن دوا ، ، دوست عزيز ، ايمان هم چيزي جز اعتماد به خالقي دانا و عادل و توانا نيست ، کاش اونقدري که ما در موارد ديگه به دکتر و مهندس و موسسه استاندارد اعتماد داريم ، به خدا هم اعتماد داشتيم . سلام زهرا خانوم عزيزم يادتون نره که نماز ستون دينه و چه دليلي بهتر و بالا تر از اين که خدا دستور داده که ما نماز بخونيم. غيرت=عفت
غيرت=عفت
اما اگر منظور از چرايي، يافتن حكمت هاي وجوب عملي مشخص و مستمر به نام نماز است، مي توان گفت اصولا حكمت هاي عبادتي چون نماز را بايد در فلسفه كلي عبادات و مناسك عبادي جستجو كرد. ما معتقديم كه عبوديت و پرستش، يكي از نيازهاي انسان است.
غيرت=عفت
تمامي انسان ها از ابتدا تاكنون به شكلي پرستش داشته‌اند. روح انسان، نياز به عبادت و پرستش دارد و هيچ چيزي جاي آن را پر نمي كند؛ اما سخن در نحوه پرستش است. در فرهنگ اسلامي تعيين و مشخص كردن شكل عبادت، با شارع مقدس (خداوند متعال) است.
غيرت=عفت
كسي نمي‌تواند عبادتي اختراع كند. اگر كسي ذكر و دعايي را به عنوان عبادت پديد آورد، از مصاديق روشن بدعت و تشريع است كه كار حرامي است؛ زيرا امور عبادي را همان گونه كه از طرف شارع مقدس بيان شده است، بايد انجام داد؛ نه كم تر و نه بيش تر.
غيرت=عفت
در نتيجه، خداوند نماز را واجب فرموده و مقررات و شرايطي هم براي آن وضع كرده است. اما تامل عقلاني در ماهيت نماز نشان مي دهد كه اين عمل با اين خصوصيات بهترين شيوه براي رسيدن به همان نياز روحي انسان نيز محسوب مي شود؛
غيرت=عفت
در واقع اگر در ماهيت و شكل نماز دقت شود، مي بينيم كه نماز بهترين شيوه اظهار بندگي است. مجموعه اجزا و حركات آن، تجلي تواضع و تسليم در برابر خداوند است. در عين حال، گراميداشت و جايگاه انسان و قدرت و توان او نيز در اين تكليف مورد توجه قرار گرفته است.
غيرت=عفت
به علاوه، نوع چيدمان اوقات نماز به گونه اي است كه نه به انسان فشار طاقت فرسايي وارد شود و نه آدمي تا مدت زيادي از انجام آن و توجه به خداوند و حقايق عالم غافل گردد؛ بلكه به طور منظم و مستمر، اين عمل عبادي در زندگي تكرار مي شود.
غيرت=عفت
از شاخصه هاي مهم نماز آن است كه، غفلت زدا است، بزرگترين مصيبت براي رهروان راه حق آن است كه هدف آفرينش خود را فراموش كنند و غرق در زندگي مادي و لذائذ زود گذر گردند، اما نماز به حكم اينكه در فواصل مختلف و در هر شبانه روز در چند نوبت انجام مي شود،
غيرت=عفت
مرتبا به انسان هشدار مي دهد و هدف آفرينش او را خاطر نشان مي سازد، موقعيت او را در جهان به او گوشزد مي كند و اين نعمت بزرگي است كه انسان وسيله‌اي در اختيار داشته باشد كه در هر شبانه روز چند مرتبه قويا به او بيدار باش گويد.
غيرت=عفت
همچنين نماز خود بيني و كبر را در هم مي شكند، چرا كه انسان در هر شبانه روز هفده ركعت و در هر ركعت دو بار پيشاني بر خاك در برابر خدا مي گذارد، خود را ذره كوچكي در برابر عظمت او مي بيند و توجه به اين مساله جلوي بسياري از گردن كشي ها و خود بيني ها را مي گيرد.
غيرت=عفت
با اين همه، اگر نماز به طور صحيح و كامل با حفظ شرايط و آداب و با توجه به روح اصلي و ماهيت حقيقي اش خوانده شود، هم انسان را منظم، مقيد، اجتماعي و دور از غفلت و دنيازدگي مي كند و هم جلوي بسياري از مفاسد اجتماعي را مي گيرد كه حصول همه اين نتايج، در فرض التزام و جديت و استمرار در نماز است؛ نه اختيار و حق انتخاب در انجام آن.
غيرت=عفت
اميدوارم تونسته باشم کمکي کرده باشم و خوشحال ميشم بهتون کمکي کنم.التماس دعا خيلي خيلي. يا حق غيرت=عفت @};- @};- @};- @};-
چراغ جادو
اندر احوالات ذهن پري
رتبه 0
0 برگزیده
28 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
اندر احوالات ذهن پري عضو گروهی نیست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top