شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

درب کنسرو بازکن برقی
+ گفت‌ وگو بانويسنده دفاع مقدس:امام مي‌توانست دواستراتژي براي ادامه‌ي جنگ در آن شرايط بي‌ثباتي سياسي در نظر بگيرد. امام يا بايد جنگ را به نفع ثبات سياسي حل مي‌کرد و مثلاً باعراق صلح مي‌کرد، يا اين‌که ابتدا ثبات سياسي را برقرار مي‌کردواز خلال آن مشکل جنگ را حل مي‌کرد. امام گزينه‌ي دوم را انتخاب کرد. اما چطور ثبات سياسي را برقرار کرد؟ مبتني بر «حضور مردم» و فراخوان مردم براي حضور در صحنه‌ي سياسي کشور.
عراق در يک ساختار سياسي فروپاشيده، ارتشي را ديد که يک سال در خيابان‌هاي کشور درگير بوده و دچار فرسايش شده و با اين تحليل به ايران حمله کرد. البته علي‌الظاهر هم درست مي‌ديد. اما آن‌چه را که عراق نديد، اين بود که قدرتي بالاتر از اين‌ها موجب شد تا هم رژيم گذشته و هم ارتش قدرتمندش درهم‌بشکند. او غافل از نيروي مردمي و حضور مردم در تحولات جديد ايران شده بود.
با برقراري ثبات سياسي در داخل کشور به تدبير امام، مجدداً آن قدرتي که منجر به سقوط رژيم گذشته شد، با گسترش حضور مردم در حبهه‌ها شکل گرفت. تا جايي که مردمي که در ابتداي جنگ به صورت «دسته»اند و نهايتاً در عمليات ثامن‌الائمه تبديل به «گردان» مي‌شوند، در طريق‌القدس به «تيپ» تبديل مي‌شوند و در فتح‌المبين و بيت‌المقدس به «لشکر»! اين را ارتش عراق اصلاً نمي‌توانست پيش‌بيني کند.
متن کامل در http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=26476
چراغ جادو
نصرمن الله وفتح قر&
رتبه 0
0 برگزیده
112 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
نصرمن الله وفتح قر& عضو گروهی نیست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top