شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

چراغ جادو
ماجرا از آن‌جا شروع شد که رهبر معظم انقلاب يکم بهمن‌ماه سال قبل ميزبان عده‌اي از رزمندگان قديمي جبهه‌هاي جنگ بودند. مجلسي که ساعتي قبل از ظهر آغاز شد و تا نماز ظهر و عصر ادامه پيدا کرد. ترکيب افراد حاضر در آن جلسه که عمدتاً مو سفيد کرده و عصا به‌دست گرفته بودند خيلي جالب بود. آن‌ها کساني بودند که براي جنگيدن به جبهه نرفته بودند؛ رفته‌ بودند تا در جبهه کار کنند. تفنگ به‌دست نگرفته بودند؛
آچار و پيچ‌گوشتي و چکش و روغن و گيريس، ابزار دست‌شان بود. تعميرکار ماشين‌هاي سنگين، صافکار، نقاش، گلگيرساز، اتاق‌ساز، جوشکار و صاحبان حرفه‌هايي از اين دست. افرادي که در آن‌ سال‌ها اسم‌شان را گذاشته بودند: «اصناف پشتيبان جنگ»
براي اين‌که اهميت موضوع اين نشست روشن شود، بايد بدانيم که رهبر انقلاب در سخنراني اولين روز سال جديد در حرم رضوي هم به اين نشست دوستانه اشاره فرمودند:
«در دوران جنگ تحميلي، يکي از مشکلات ما، از کار افتادن دستگاه‌هاي ما، بمباران شدن مراکز گوناگون ما، تهيدست ماندن نيروهاي ما از وسايل لازم ـ مثل وسايل حمل و نقل و اين چيزها ـ بود. يک عده افراد صنعتگر، ماهر، مجرّب، راه افتادند از تهران و شهرستان‌ها ـ که بنده در اوايل جنگ خودم شاهد بودم، اين‌ها را مي‌ديدم؛
اخيراً هم بحمدالله توفيق پيدا کرديم، يک جماعتي از اين‌ها آمدند؛ آن روز جوان بودند، حالا سنّي از آن‌ها گذشته، اما همان انگيزه و همان شور در آن‌ها هست ـ رفتند داخل ميدان‌هاي جنگ، در صفوف مقدم، بعضي‌هايشان هم شهيد شدند؛ تعميرات کردند، ساخت‌وساز کردند، ساخت‌وسازهاي صنعتي؛ اين پل‌هاي عجيب و غريبي که در جنگ به درد نيروهاي مسلح ما خورد، امکانات فراوان، خودرو، جاده، امثال اين‌ها، به‌وسيله‌ي همين نيروهاي
مجرب و ماهر به‌وجود آمد؛ امروز هم هستند، امروز هم در کشور ما الي‌ماشاءالله؛ تحصيل‌کرده نيستند، اما تجربه‌ و مهارتي دارند که گاهي از تحصيل‌کرده‌ها هم بسيار بيشتر و بهتر و مفيدتر است؛ اين هم يکي از امکانات نيروهاي ما است؛ هم در کشاورزي اين را داريم، هم در صنعت داريم.» (1393/01/01)
يکي از ميهمانان حضرت آقا در آن ديدار، «حاج عباس‌علي باقري» مشهور به «حاج عباس فابريک دست‌طلا» بود. تعميرکار خوش‌نام جبهه‌هاي جنوب يک سال قبل از آن خاطراتش را به همت بسيج اصناف و مديريت نشر فاتحان، لباس جلد پوشانده بود. رهبر انقلاب در آن ديدار، عباس آقاي دست‌طلا را خوب به جا آوردند:
«اين کاري که اخيراً شروع شده که از شماها با اين جزئيات و ريزه‌کاري‌ها خاطرات مي‌گيرند، اين هم کار خيلي خوبي است. ما دو جلد از اين کتاب‌هاي شما را خوانديم، يکي کتاب آقاي بنايي را خواندم يکي هم کتاب اين آقاي حاج عباس دست طلا را که مفصل و با جزئيات [گفته] خواندم. خيلي خوب بود انصافاً؛ مخصوصاً کتاب ايشان؛ هم مطلب در آن زياد بود، هم آثار صفا و صداقت در آن کاملاً محسوس بود و انسان مي‌ديد.
خداوند ان‌شاءالله فرزند شهيد ايشان را با پيغمبر محشور کند و خودشان را هم محفوظ بدارد.» (1392/11/01)
ساعت دماسنج
نصرمن الله وفتح قر&
رتبه 0
0 برگزیده
112 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
نصرمن الله وفتح قر& عضو گروهی نیست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top