شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
"بسم الله الرحمن الرحيم" کتابخانه پارسي بلاگ،اتاق نسبتا کوچکي است که قرار است با حضور کاربران مهربان پارسي بلاگ به بزرگي دريا شود... در اين اتاق با معرفي و توضيح خلاصه و کوتاه از کتاب همراه با عکس جلد کتاب ميتوانيد ما را همراهي کنيد... منتظر حضور گرمتان در اتاق هستم... يا علي(ع)

پيام‌هاي اتاق

ساعت دماسنج
+ بعضي کتابها دير به دست آدم مي رسند و بايد همين که مي خواني شان، نگذاري ديرتر از اين به دست ديگران برسند. براي کسي که ادعاي کتابخواني دارد، گرچه خواندن يک کتاب ِ خوب که چاپ اولش سال 89 است کسر شان دارد، ولي دير خواندن، بهتر از هرگز نخواندن است!
بهزاد بهزادپور را اگر نه، فيلم «خداحافظ رفيق» را حتما به خاطر داريد. نويسنده و کارگرداني که کارنامه اش هر روز بيش از پيش گوياي مشي فاخر اوست.
«امپراطور عشق» يک فيلم نامه است، با يک اسم نه چندان جالب و جديد، و طرح جلدي ناجالب تر و ناجديدتر، که گوشه ي بسياري از کتابفروشي ها منتظر خوانده شدن است. مثل شاگردي که گوشه ي کلاس، ساکت نشسته و منتظر است يک روز معلم، درس را از او هم بپرسد و با غرور، اشتباه معلم از اين همه ناديده گرفتنش را نشان بدهد.
بهزاد بهزادپور در امپراطور عشق، براي ساخت فيلمي که در ذهن خواننده اش سطر به سطر جان مي گيرد، به ديالوگ هاي تصويري و زيبايش بسنده نکرده، و در موقع مناسب، توصيفات دقيق و مختصرش از فضاي داستان را ارائه مي دهد و مشترکات تصويري فيلم ذهني خود و خواننده را بيشتر مي کند.
اما چيزي که امپراطور عشق را، به يک کتاب خوب تبديل کرده، نه توصيفات و تصويرهاي زيبايش، نه بيان شيوا و زبان فاخرش و نه حتي تناسب کامل آن بين بيان و محتواست. بلکه، داستانِ زيباي آن است.
گاهي کتابي را مي خوانيم و در انتهاي آن، تنها مي توان به زبان زيباي آن اشاره کرد، يا به خلاقيت هاي کوچک نويسنده در ترکيب سازي ها، يا نيت خوب نويسنده براي مطرح کردن يک آسيب و... . متاسفانه کمتر پيش مي آيد که يک درونمايه ي داستاني قوي، نقطه ي قوت يک داستان باشد. اما امپراطور عشق از اين نظر بر بسياري از کتابها، برتري دارد.
درونمايه ي اين داستان، يک درونمايه ي عاشقانه ي تاريخي مذهبي است. اشاره به حوادث سال عام الفيل دارد و شاهزاده اي که از سپاه ابرهه به اسارت و بردگي گرفته مي شود. خواننده آن قدر در فراز و فرودهاي داستان غرق مي شود، که پاراگراف آخر کتاب، ضربه ي نهايي خود را بر او وارد مي کند و فاش مي کند تمام آنچه تا به حال او را وادار به تحسين مي کرده است، خيال نه، که واقعيتي تاريخي است.
نويسنده ي اين کتاب به خوبي ثابت کرده است که وقايع تاريخي، تا چه حد قابليت تبديل شدن به يک داستانِ پرکشش و جذاب را دارند. او در مصاحبه اي بيان کرده است که فيلم سينمايي «امپراطور عشق» پروانه ساخت دريافت کرده و تهيه کنندگان اين فيلم به دنبال سرمايه گذار مناسب براي ساخت اين فيلم سينمايي هستند.
*امپراطور ِ عشق/بهزاد بهزاد پور/فيلمنامه/انتشارات نيستان/چاپ سوم: سال نود و دو/ 92 صفحه/6000 تومان *
کنجکاو شدم بخونم
خيلي قشنگه ...
تسبیح دیجیتال
گروه کتابخانه
vertical_align_top