شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

mp3 player شوکر
+ *سخنان استاد رائفي پور در خصوص فيلم رستاخيز* بسم اللّه الرحمن الرحيم گزارش مصاف در خصوص اکران فيلم رستاخيز از استاد رائفي پور 1394/04/21 همان سال که فيلم رستاخيز در جشنواره فجر اکران شد، خبرگزاري ابناء يک جلسه ي نقدي پيرامون اين فيلم برگزار کرد در اين جلسه بزرگواراني از تخصص ها و رشته هاي مختلف که صاحب نام در کشور هستند دور هم جمع شدند. اهالي سينما و همچنين حوزه در اين جلسه حضور داشتند،

هما بانو
بنده را هم دعوت کرده بودند. در آن زمان من فيلم را نديده بودم و قضاوت درباره ي فيلم را غير منصفانه مي دانستم. با خواندن نقدي از فيلم، يکسري از مشکلاتي که تاکيد مي کنم در آن موقع وجود داشت بسيار آشکار و واضح بود.
هما بانو
براي مثال نريشن اول فيلم که نه شيعي و نه سني بود. اينکه معاويه بر خلاف سيره رسول الله(ص) و خلفاي پيشين بعد از خودش خليفه انتخاب کرد. طبق روايتي از اهل سنت که پيامبر بعد خودش خليفه تعيين نکرده و بر مبناي همين آن ها مي گويند اميرالمومنين(ع) به عنوان خليفه تعيين نشده است و اين کاملا ضد شيعي ست.
هما بانو
من نمي دانم فيلمي که براي امام حسين (ع) ساخته شده چطور مي تواند ضد شيعي باشد! دوم اينکه حتي سني هم نيست چرا که ابوبکر بعد خودش عمر را تعيين کرد، يعني باز هم درست نيست. جداي از اين گاف هاي تاريخي که در فيلم وجود دارد مباحث ديگري هم مطرح مي شد که با احساسات مردم بازي مي کرد. مثلا اينکه نشان مي داد خون حضرت علي اصغر(ع) بعد از شهادت روي زمين مي ريزد
هما بانو
در حالي که در سريال مختارنامه نشان داده شد که اين خون سمت آسمان پاشيده شد. اصلا چه اصراري وجود دارد که شما نشان بدهي خون کجا چکيد! در حالي که ما از امام محمد باقر (ع) روايت داريم که حتي يک قطره از خون حضرت علي اصغر(ع) به زمين بر نگشت.
هما بانو
يکسري بحث پيرامون چهره شخصيت هاي معصومين بوده است، در حالي که در نگاه شيعيان افرادي مثل حضرت عباس(ع) و حضرت علي اکبر(ع) يقينا عصمت اکتسابي دارند. جدا از اينکه حالا مجوزي براي نشان دادن چهره ي اين بزرگواران وجود دارد و يا ندارد، حتي اگر هم داشته باشد نشان دادن چهره به دليل اين که ذهن مردم را بهم بريزد فايده ديگري ندارد و مخالفت با اين مسئله قابل پيش بيني بود.
هما بانو
همان طور که در مورد نقش حضرت عباس(ع) در سريال مختارنامه مخالفت شد. و نکته ديگر اين که ما دوباره بيايم مراجع تقليد را به چالش بکشيم اين مسئله صلاح عقل نيست. من نمي دانم چرا اين کار صورت مي گيرد.
هما بانو
بعد از جلسه ي خبرگزاري ابناء من نظر شخصي خودم را گفتم همچنين در سخنراني هايم مخالف کردم. حتي من با داستان فيلم هم مشکل دارم. شما در فيلم يک داستان عاشقانه را مي بينيد که فرزند حر عاشق يکي از دختران کاروان مي شود. و اين چه جايگاهي در روز عاشورا دارد!
هما بانو
شايد کارگردان، تهيه کننده و نويسنده بگويند اين فرد از عشق زميني به عشق آسماني مي رسيده، در حالي که ديگر اين سوژه ها تاثير گذار نيست و الان در سينماي غرب فيلم هايي در حوزه ي اکشن مي سازند به اين شکل ديگر نمي پردازند.
هما بانو
اما ايشان ظاهرا قول داده بودند که برخي از اين مطالب يعني نريشن ابتدايي را عوض کنند و فعلا بنده اطلاع ندارم تصحيح و اصلاح کردند يا خير. الان هم به دوستان پيشنهاد مي دهم که تابع نظر مراجع باشند، يعني نبايد موج هايي درست کنند که بخواهند مراجع را هزينه کنند.
هما بانو
اما متأسفانه در کشور ما يک جريان مي خواهد مراجع را در مقابل يکسري مسائل قرار دهد که اين باعث مي شود مرجعيت بشکند. بايد معقول عمل کرد نه يک قدم جلوتر و يا يک قدم عقب‌تر. ببينيد کساني که دين را بهتر از من و شما مي فهمند چه نظري دارند.
هما بانو
و اِلا اگر به مخالفت باشد من قبل از آن که کسي چيزي بگويد اين فيلم را نقد کردم و در سخنراني اشاره کردم که اين فيلم گاف هاي خيلي بدي دارد، مثل شب عاشورا که ماه کامل را نشان مي دهد. خب ماه کامل براي شب پانزدهم هست در حالي که شب دهم ماه کامل را با اختلاف پنج روز نشان مي دهد البته اين ها قابل اصلاح مي باشد و زياد هم مهم نيست.
هما بانو
بنده ديدم در اينترنت عکس فردي که نقش حضرت عباس را ايفا مي کرده در جاي ديگر خواننده هست آلبومش هم به بازار آمده، اين صورت خوشي ندارد و موجب حساسيت مردم مي‌شود، من نمي دانم اين عزيزان دنبال چه چيزي هستند.
ممنون
هما بانو
خواهش ميکنم
سلام عليکم. بي شک فيلم رستاخيز اشکالاتي داشته اما به احتمال قوي در طي اين مدت اشکالات اصلاح شده است. ما اخلاقاً و شرعاً و عرفاً تا فيلمي که قرارست اکران شود را نبينيم نمي توانيم در موردش قضاوت کنيم. بهترست صبر کنيم اکران شود، بعد اگر اشکالات اصلي و مهم رفع نشده بود واکنش نشان بدهيم. بنظرم اينگونه حملات بي رحمانه قبل از اکران منصفانه نيست.
هما بانو
سلام عليکم جناب مدير.. افتخار دادين بزرگوار که وقت گذاشتين و نظر داديد .. يک دنيا سپاس .. من جواب شما رو در يکي از همين فيد مشابه دادم ..
سلام. ممنونم.
هما بانو
زنده باشيد بزرگوار..
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/441252/%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%A9-%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B2-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%A3%D9%85%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
هما بانو
ممنونم جناب آقاي فخري بزرگوار.. @};- من فقط توي يک جمله نتيجه ي استنباطم از تلاش شما و "وقت" ي که براي پاسخ به کاربران با دلايل منطق ميگذاريد رو اينطور ميگم .. "من به مديريت شما و مديري چون شما افتخار ميکنم ".. خدا شما رو حفظ کنه .. يا علي
ممنونم، سلامت باشيد
هما بانو
زنده باشيد جناب مدير.. خدا هميشه شما رو حفظ کنه ..و سايتون هميشه اينجا مستدام باشه ..
سلام .. بنده فيلم را نديده و بنابرين در له يا عليه آن و يا منتقدان نمي توانم نظري ارائه دهم .. ليکن اگر مشکل در جزئيات باشد براحتي قابل رفع است و تا کنون هم معاونت سينمايي و مراجع مميزي سينما بارها و بارها نمايش يک فيلم را منوط به تغيير پلان يا سکانس هايي دانسته اند و ايشان هم ميتوانستند اين موارد را به مسئولين امر منتقل کنند
سلام و سپاس از حضورتون جناب آقاي سلمان فارسي بزرگوار.. خدا قوت به شما و خدا شما رو حفظ کنه ان شا الله ..@};-
ممنونم زهرا خانوم و مريم گلي عزيز..@};-
سلام و سپاس به شما آقاي ميراب بزرگوار.. ممنونم از حضورتون و سپاس از نظرتون .. @};-
@};- @};- @};-
الحمدالله اين فيلم با همت همه عزيزان فعال و عاشق اهل بيت فعلا اکران نشد ..
ممنونم مهساي عزيزم .. منم متقابلا به شما ..@};- @};- @};-
mp3 player شوکر
هما بانو
رتبه 13
161 برگزیده
331 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله تير ماه
vertical_align_top