شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
پارسي بلاگي هاي عزيز سلام به اتاق خودتون خوش آمدين در اينجا ، نکاتي در مورد شرايط انتخاب مطلب وبلاگ شما يا فيدپيامرساني شما براي مجله ي پارسي نامه،توسط دبيران تحريريه و دبيران سرويس هاي پارسي نامه مطرح خواهد شد. به اميد رشد روز افزون سطح کمي و کيفي يادداشت ها و فيدهاي پارسي بلاگ... موفق باشين

پيام‌هاي اتاق

درب کنسرو بازکن برقی
+ *اگر ميخواهيم پوستر طراحي كنيم:* . 1-محل قرار گيري مطالب ، *متوازن* باشد! . 2-از تصوير زمينه *جذاب اما ساده* استفاده نماييد تا جايي كه به نوشته آسيب وارد نكند. . 3-عنوان و متن از بقيه مطالب *درشت تر* باشد. . 4-*رنگ* هاي به كار رفته شده ، تداخلي با متن نداشته باشد. . 5-استفاده از *فونت هاي زيبا و واضح* ، بر زيبايي پوستر مي افزايد. .
6-اگر بتوانيد *تصوير متناسب* با مطلب قرار دهيد كه بسيار زيبا خواهد شد
7-*لوگوي طراح* نبايد بيش از اندازه بزرگ باشد يا به طرح آسيب بزند
همه 6 نظر
سلام.ممنونم
بسم الله / سلام عليکم / ما يه سري فيد آغاز کرديم که اين مطالب رو داخلش باز مي کنيم البته بطور کاملا ام پي 3 !!! تا الآن فونت و رنگ کامل شده ... / تشکر از اين مطلب / ياحق

*آسمان*

+ *سلام* :) *خدا قوت* *مختصر و مفيد و ساده بنويسيم.* يک يادداشت خوب، لزوما؛ *يادداشتي عريض و طويل و پر از کلمات صعب و ثقيل، نيست.* اين نوع نوشتن (حتي اگر موضوع هم جذاب باشد)بيشتر از اينکه جذابيت داشته باشد، مخاطب رو خسته مي کند. و باعث ميشود خواننده، مطلب رو تمام نکرده، رها کند!
*آسمان*
*منظور از مختصر نوشتن، پرهيز از زياده نويسي است.*
*پوريا*
درود بر شما..

*آسمان*

+ سلام :) در بسياري مواقع ديده مي شود؛ وبلاگنويسان آنقدر که به محتوا و موضوع يادداشت خود توجه دارند، به مواردي مثل؛ نکات دستوري. نوع نوشتار و بيان. استفاده از عکس مناسب. استفاده از امکانات و ابزار وُرد که در قسمت يادداشت فراهم شده(نوع فونت ،اندازه، رنگ ، فاصله خط ها و مرتب بودن خطوط و...) اشکالات تايپي و املايي. و مواردي ازين دست که در ظاهر وبلاگ تاثيرگذار است توجه لازم را ندارند.
*آسمان*
*توجه به اين نکات که شايد چندان مهم به نظر نرسد، در جذابيت هرچه بيشتر وبلاگ شما موثر مي باشد. ممنون* :)
*پوريا*
غير از نکات دستوري که واقعا " رو اعصابه و نميتونم :) بقيش رو دقت ميکنم انصافا " :)
همه 7 نظر
*پوريا*
حمد خدا:-)
*آسمان*
:)
+ سلام . درسهايي براي نوشتن : 1- اولين قدم براي نوشتن يک يادداشت مفيد *بسم الله الرحمن الرحيم* 2- دومين قدم ، استغفار کردن و دل را صاف کردن 3- سومين قدم ، تعيين موضوع 4- حرکت به سمت *قـــلم*
*پوريا*
5 _ نوشتن اسان است :)
توصيه مي کنم اين پست رو هم بخونيد http://mtb.parsiblog.com/Posts/476/
+ اولين کسي بود که آمد و گفت مي‌خواهد معبر باز کند… چند قدم به سمت ميدان دويد و ايستاد. همه فکر کردند ترسيده، يکي گفت: ‌خب اين طفلکي فقط ?? سالشه… برگشت به سمت ما و پوتين‌هايش را در آورد و گفت: ‌اينها نو اند. به سمت ميدان مين دويد.
شرمندم/ولي اينم ي درس هست ديگه/التماس دعا
+ سلام بر هم بلاگي هاي بزرگوار درمورد گذاشتن موزيک براي وبلاگ پرسيده بودن: اول يکي از سايتهاي اپلود موزيک مثلhttp://music.up-is.ir/ رو باز کنيد بعد در قسمت انتخاب فايل ،فايل مورد نظر رو انتخاب کنيد و گزينه *اپلود فايل* رو بزنيد بعد از اتمام اپلود سايت يه آدرسي بهتون ميده که اون رو کپي ميکنيد و در قسمت پايينتر جايي که نوشته *ادرس فايل موزيک* paste ميکنيد
و بعد از اون گزينه *ساخت کد ابزار* رو انتخاب ميکنيد.سپس در کادر زيزين يه کدي ساخته ميشه که با کپي اون و قرار دادن در قالب وبلاگتون موزيک در وبلاگ پخش خواهد شد// ببخشيد اگه توضيحاتم ناقص بود کاملش کنيد:)
سلام عليکم.
همه 5 نظر
سلام و ممنون
خواهش ميکنم!...جناب پاي پياده چ سوالي؟؟
+ سلام خداقوت يه مطلب ساندويچي و سريع *گونه هاي چهارگانه شوخ طبعي به ترتيب عبارتند از:* 1- هزل (بي پرواترين نوع شوخي) 2- فکاهي (رايجترين نوع شوخي) 3- هجو ( شوخي انتقام آميز) 4- طنز ( شوخي حکمت آميز!!!) خيلي طنز مهمه!
*نکته:*علما اغلب هزل را مقابل جد شمرده اند و از آن به عنوان بي پرواترين گونه شوخ طبعي ياد کرده اند. اما هجو هم به اندازه هزل بي پروا و گستاخ است ولي تفاوت بين اين دو در خطوط قرمز اخلاقي و حريم ها و تابوهاست.
در اين حال هزل، تعليم است و بسياري از بزرگان آن را تعليم دانسته اند و چون حضرت مولوي از آن بسيار استفاده کرده اند. (بديهي است که هر هزلي هم تعليم نيست)
طنز در اصطلاح ادبي نوعي از آثار ادبي که در بر شمردن زشتي ها و رذايل فردي يا جمعي و آگاهانيدن مردم از آن ها مي کوشد و فرق آن با هجو يا هجاء در اين است که طنز در حالي که غالباً بر استهزاي بسيار و کنايه هاي بي شمار همراه است و اغلب از هجا مؤثرتراست، اما صراحت تعبيرات و مفاهيم هجو را ندارد؛ يعني اغلب *غير مستقيم و به تعريض و تلويح*، عيوب يا نقايص کسي يا جمعي را بازگويي مي کند.
+ غلط‌هاي مشهور: اين غلط مشهور است » *درستش اين است.*
اين‌ها هم طبق نظر فرهنگستان، هر دو شکلش درست است.* اتو و اطو /باتري و باطري/ بغچه و بقچه/ توفان و طوفان/ توس و طوس*
*آسمان*
تهران و طهران :دي
+ با سلام طرح واقعا عالي و مورد نيازي بود . خيلي از نويسندگان پارسي بلاگ از جمله حقير نيازمند اين اتاق هستيم . ان شاالله از تجربيات و دانسته هاي همه ي بزرگان بهرهمند مي شيم و شاگردي مي کنيم اگر قبول بفرمايند :)
*ياس*
92/12/7
*پوريا*
يعني موندم حاجي فردا که اينا اين اتاق رو ديدند چه نوشابه اي برات باز کنند و استاد استادي راه بندازن:-)
اشکال نداره يه چيزي ياد بگيريم .شاگردي هم ميکنيم :)
همه 6 نظر
عليکم السلام
حضورتون مايه ي دلگرميه آقاسيد:)

*ياس*

*ياس*
*سلام. ان شاءالله زير اين فيد آرشيوي از فيد هاي آموزش عکاسي خواهيم داشت.*@};-
*ياس*
http://parsiyar.ir/parsiname/Rooms/3235/8222717/
*ياس*
http://parsiyar.ir/parsiname/Rooms/3235/8238827/
+ بنام خدا/*نکته اي باريک تر از تيتر*: تيترهاي سه گانه اي در مجله ي پارسي نامه طراحي و تعبيه شده است که مطالب بسته به درجه ي اهميت شان در زير يکي از اين سه تيتر دسته بندي شده و به نمايش گذاشته مي شود* لازم به ذکر است اين نکات از آئين نامه ي اجرايي مجله ي پارسي نامه استخراج شده است*:تصوير سفارشي است:)
*ياس*
92/11/8
*تيتر يک:* اين جايگاه در مجله اختصاص به فيدهايي دارد که توليدي بوده و از لحاظ محتوايي و فني از ارزش بالايي برخوردار باشد. *تذکر*: اين مطالب بايد داراي "تصوير مناسب و متناسب" باشد ، در غير اين صورت در *تيتر يک* مجله قرار نخواهد گرفت.
*تيتر دو:* اين جايگاه در مجله اختصاص به فيدهايي دارد که توليدي بوده و از لحاظ محتوايي و فني از ارزش بالايي برخوردار باشد ولي نسبت به *تيتر يک* کمي پائين تر است. *تذکر*: اين مطالب نيز بايد داراي "تصوير مناسب و متناسب" باشد ، در غير اين صورت در *تيتر دو* مجله قرار نخواهد گرفت.
بعدی همه 10 نظر قبلی
*پوريا*
البت در دورهاي قبل تر تر ! يه نوشته هايي در تيتر يک بود که الله اعلم ! :)
لطفن جهت اطلاع کاربران محترم بازنشر فرمائيد.
+ بنام خدا/ باسلام/ براي تسهيل در کار انتخاب نوشته هاي وبلاگ و *جلوگيري از ارجاع مطالب به شما نويسنده ي محترم جهت اصلاح شکلي نوشته و در نتيجه اطاله ي زمان بررسي؛* خواهشمنديم نکات زير را رعايت فرمائيد:
*1-* از رنگي کردن مطالب پرهيز نمائيد مگر در مقياس خيلي کم و در موارد ضروري که نياز به ديده شدن مطلب باشد.*2-* نوع خط(فونت) مطالب را به هيچ وجه به صورت درشت(بولد)ارسال نفرمائيد مگر در مواردي که اسم کتاب يا اسم شخص نويسنده کتاب يا مقاله باشد..*3-* ترازبودن مطلب در داخل پست رعايت شود(سمت چپ و راست)*4-* از فونت تاهما (tahoma با سايز11 )استفاده کنيد فونت هم سياه باشد.
عليکم السلام
لطفا جهت جلوگيري از اطاله ي زمان بررسي مطالب بازنشر يادتون نره...!:)

دخو ®

+ 1- يک تفريح سالم و سرگرم کننده براي دوستانتان 2- آموزش دادن به بقيه به وسيله يک فيد سرگرم کننده 3- معرفي کتاب ها و رمان هاي سرگرم کننده مناسب و آموزنده 4- تحليل هاي جالب و خلاقانه درباره رخدادهاي ورزشي مختلف و اخبار پيراموني آن 5- معرفي مفاخر ورزشي ايران زمين 6- درست کردن کليپ و تصوير سرگرم کننده
دخو ®
92/10/29
دخو ®
همه اين موارد معيارهايي است براي برگزيده شدن فيدهاي شما دوستان عزيز در زمينه ورزشي و سرگرمي
دمت گرم .. پس فيدهاي منو برگزيده کن
بعدی همه 12 نظر قبلی
موافقم با متن فيد. آفرين
دخو ®
تشکر خانم رود تنها نيست ... جناب پاي پياده کجاست سوالتون؟!
درب کنسرو بازکن برقی
گروه آموزشگاه مجله پارسي نامه
vertical_align_top