در زماني كه ركن خلقت، در غربتي به سر مي برد كه مدعيان محبتش برايش مهيا كرده اند، به فكر افتاديم در حد بضاعت اندكمان، پاسخگوي سوالات مهدوي دوستان مهربانمان باشيم.
پيامهاي اتاق
+
ساعت 9:36- دوستان اعلام حضور كنن براي ادامه بحث
*ابرار*
90/1/25
اي كه مرا خوانده اي،
سلام بنده رسما در خدمتم!
♥ ح. بالايي
سلام خدمت از ماست شما استاديد
اي كه مرا خوانده اي،
چه كنيم خانم بالايي؟ شروع كنيم يا منتظردوستان باشيم. بنده حدود نيم ساعت مي تونم در خدمتتون باشم
♥ ح. بالايي
نمي دونم هر طور صلاح ميدونين
اي كه مرا خوانده اي،
پيشنهاد حقير اينه كه شروع كنيم،انشاءاله دوستان برسند.اگر بعداز بنده بادوستان بوديد خودتون بي زحمت ادامه بديد
♥ ح. بالايي
چشم - پس شروع بفرمايين
اي كه مرا خوانده اي،
بسم الله الرحمن الرحيم/ به لطف الهي به عنصر انتظار پرداخته شد كه شامل اعتراض به وضع موجود و علم به وضع مطلوب بود. تا اينجاي مطلب اگرنظر يا فرمايشي داريد لطفا بفرمائيد
♥ ح. بالايي
عرضي نيست
*ابرار*
سلام ، بنده در خدمتم.
♥ ح. بالايي
سلام خوش اومدين
*ابرار*
:)شما هم لطفا لايک بزنيد تا تعداد معلوم باشه.
*ابرار*
پس چي شد بحث هست يا نه؟
♥ ح. بالايي
نميتونم:)
♥ ح. بالايي
فكر كنم منتظرن كلاس ساكت شه بعد
اي كه مرا خوانده اي،
سلام و جميعا خوش اومديد،ممنونم. عنصر سوم عقيده به وضع مطلوب است كه ديروز اشاره اي شدكه اگر معتقدبه ظهور نباشيم زيرآب اعتقادات خودمون و دينمون رو زديم
اي كه مرا خوانده اي،
ببخشيدكاري پيش اومد،ولي الان انشاءاله درخدمتم/ در قرآن ذكر شده ليظهر علي الدين كله، اين غلبه بر تمام اديان تا به حال اتفاق نيفتاده و زمان ظهور محقق خواهد شد. اگر ماعقيده به ظهور نداشته باشيم و باورش نكنيم، قرآن رو ردكرديم، نبوت رو هم ردكرديم. چون در قرآن از پيامبر سخن به ميان آمده...ودرواقع از هرمساله اي كه درقرآن از اون سخن به ميان آمده گذشته ايم
اي كه مرا خوانده اي،
واضح است كه تازماني كه به امري باورنداشته باشيم، تلاشي درجهت تحقق اون نمي كنيم. به اندازه مقدار باورويقينمون عمل مي كنيم. حالا ممكنه سوال پيش بيادكه چطور يقينمون رو افزايش بديم؟ به نظرشماچطورميشه يقين رو افزايش داد؟
♥ ح. بالايي
به نظر من بايد مطالعه كنيم و در قبول حقيقت روي اعتقادات غلط خودمون پافشاري نكنيم و باديدي واقع گرا حق و حقيقت رو درك كنيم
اي كه مرا خوانده اي،
آفرين، پس يك مرحله مطالعه و افزايش آگاهي هاست. يكي از رهنمودهاي علما اين بودكه درموردفلسفه آفرينش و زيبايي هاهي جهان مطالعه كنيد. نكته دوم كه اشاره كرديد لجاجت نكردن و با نگاه باز به سمت قضايا رفتنه كه اين هم نكته بسيارمهميه
اي كه مرا خوانده اي،
وقتي باقي دوستان نظرنميدن بنده مجبورم بحث رويكطرفه دنبال كنم!!!/ اين مطالعه روي عظمت آفرينش بسيار مهمه.و اما يك راهكار ديگه:در آيه قرآن آمده كه واعبدربك حتي يأتيك اليقين.يعني باز عمل نوعي گام برداشتن به سوي يقين است.باز به قول حاج آقاپناهيان كه مي فرمودنداگردلتون مي خواد يقينتون افزايش پيداكنه اعمالي كه پاداش اونها روفقط توي آخرت ميشه ديد رو زيادانجام بديد.اعمال نيكي كه ثمره اونهادردنيا ديده نميشه
*ابرار*
قران کريم ميفرمايد:واعبد ربک حتي ياتيک اليقين. يکي از راههاي رسيدن به يقين عبادت خداست
*ابرار*
جناب اقاي اي که مرا خوانده اي!!!!من دوبار اين ايه رو نوشتم سرعتم فوق العاده پائينه. :))الان دبدم شما هم نوشتيد.
اي كه مرا خوانده اي،
اشكالي نداره، خوشحال ميشم نظراتتون رو مي بينم/ادامه بديدلطفا
*ابرار*
اي دي اس ال قطع شده. اگر دير جواب ميدم به خاطر سزعت پائينه. ببخشيد کوتاهي منو
اي كه مرا خوانده اي،
اختيار داريد، پس بدون عمل نميشه به جايي رسيد وراهكارديگه اين بود كه اعمالي كه پاداش اون متعلق به آخرت هست روزياد انجام بديم
*ابرار*
مهم اين هست که انسان در اين عبادت و بندگي مصر و مقاوم باشه. عبادات مقطعي تاثير چنداني در افزايش يقين انسان ندارند.
*ابرار*
منظور از عبادت اينجا فقط نماز و روزه و ... نيست منظور فرمانبرداري از دستورات خدا ست که در مرحله اول انجام واجبات وترک محرمات هست
اي كه مرا خوانده اي،
احسنت، به نكته خوبي اشاره فرموديد.درروايت هم داريم كه اعمل اندك اما مداوم بهتر از عمل بسيارومنطقع است. يا روايتي ديگر كه مي فرمايندوقتي عملي روشروع ميكنيدقبل از يكسال اون رو ترك نكنيد.
♥ ح. بالايي
دستورات خدا را بايد بر دستورات نفس، شيطان و هر چيز ديگري در عمل ترجيح داد امام سجاد(ع) ميفرمايند: «من عمل بما افترض الله عليه فهو من اعبد الناس» ؛ هر کس به آنچه خدا بر او واجب کرده عمل کند از عابدترين مردم ميباشد.
*ابرار*
حضرت علي عليه السلام هم ميفرمايند:"غايه العباده الطاعه" نهايت عبادت طاعت است. يعني سر سپردگي محض در برابر خداوند متعال
♥ ح. بالايي
امام علي(ع) ميفرمايند: «لا عباده کاداء الفرائض» ؛ هيچ عبادتي مثل انجام واجبات نيست. بنابراين انجام واجبات و ترک محرمات بر هر چيزي ترجيح دارد و نشانه ديگري از بندگي واقعي خدا ميباشد.
♥ ح. بالايي
بندگي خدا مادام العمري و هميشگي است خداوند تبارک و تعالي به پيامبر اکرم(ص) در قرآن چنين خطاب ميکند: «فاعبده واصطبر لعبادته...» او را عبادت کن و در راه پرستش او شکيبا باش، (مريم، آيه 65).
خستگي و عبادت و بندگي مقطعي از ساحت بنده واقعي خدا بدور است حضرت علي(ع) ميفرمايند: «دوام العباده برهان الظفر بالسعاده» ؛ عبادت دوام دار و هميشگي دليل قاطع ظفر و دستيابي به سعادت و خوشبختي است،
اي كه مرا خوانده اي،
بي نهايت سپاسگذارم. پس مشخص شدكه مفهوم عملي انظار يعني چه.
اي كه مرا خوانده اي،
برخي يك عمل مثبتي رو درنظرمي گيرند اما كوتاه مدت تمومش مي كنند يا انتظاردارندبعد ازمدت كوتاهي به نتيجه برسند. آيه الله قاضي بعداز20سال مراقبت از نگاهشون به نامحرم، به جايي رسيدند كه دودقيقه قبل از آمدن نامحرم چشمانشون خودبه خودبسته ميشد. فكر ميكنم براي عنصر سوم انتظار فعلا كافي باشه.اگر اجازه بديدبنده بايد مرخص شم. باقي بحث بي زحمت با خودتون
♥ ح. بالايي
پس ما براي اينكه منتظر واقعي باشيم بايد ايمان قلبي به ظهور منتقم داشته باشيم و با اعمال نيكمون مسير رو بر ايشان هموار كنيم
♥ ح. بالايي
امروز ظهر تشريف ميارين؟ اگه هستين بقيه بحث رو ظهر ادامه بديم
*ابرار*
خسته نباشيد. اجرتون با صاحب الزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف انشا ءالله. يا حق
♥ ح. بالايي
ابرار جان موافقين شما هم ادامه بحث بعد از نماز ظهر باشه؟
*ابرار*
در خدمتم ولي روزهاي ديگه من صبح سر کارم. امروز تعطيلي من بوده:)
اي كه مرا خوانده اي،
جميعازنده باشيد. انشاءاله سعي مي كنم خدمت برسم. اگرخداي ناكرده نشد زحمتش با خودتون لطفا.ياعلي
♥ ح. بالايي
خدمت از ماست يا علي
♥ ح. بالايي
بحث رو ادامه بديم يا منتظر دوستان باشيم؟؟
اي كه مرا خوانده اي،
سلام خيلي شرمنده ام.اومدم بگم نمي تونم در خدمتتتون باشم.باقيش لطفاباخودتون. سعي مي كنم انشاءاله شنبه برسم خدمتتون.ياعلي
*ابرار*
سلام، دشمن مرتضي علي شرمنده. انشا ءالله تا روز شنبه خدا پشت و پناه همه. يا حق