اتاق مطالعه جايي براي يك حركت گروهي و دسته جمعي براي رسيدن به قله دانش و دانايي ...
پيامهاي اتاق
+
لازم است جوانان، مخصوصاً آنهايى كه با معرفت و دانش سروكار دارند مثل روحانيون، معلمين، دانشجويان و نويسندگان با آثار شهيد مطهرى ارتباط نزديك برقرار كنند و كتابهاى آن بزرگوار را بخوانند. اين كتابها حقيقتاً بينش وسيعى و در موارد بسيار، بينش نوينى به خوانندهى خود مىبخشد
1445بشري
91/6/8
+
دوستاني كه آماده شروع مطالعه هستند با لايك زدن اين فيد اعلام آمادگي بفرمايند
ابوعلي (معارف اسلام)
91/5/9
+
ضمن عرض سلام مجدد و تأخير يك روزه حقير از موعد مقرر به جهت مسافرت جهادي اي كه پيش اومد به عرض ميرسونم زمان مقرر براي مطالعه قسمت اول كتاب آزادي انسان به اتمام رسيد.دوستاني كه كامل مطالعه فرمودند با زدن گزينه علاقه مندي ابراز كنند
شبر
91/4/28
بنده هم به جهت يه سفر جهادي ديگه اي راهي اصفهان هستم و اگر شد از همون جا خدمتتون هستم و الا في يوم السبت بخدمتكم
سلام درجواب مسافري از...بزرگوار درحدي که من متوجه شدم انسان آزاد آفريده شده براي رشد وشکوفايي به اين آزادي احتياج داردواين آزادي به معنا اين که کسي مانعش نشود(آزادي مطلق)آزادي دوقسم دارد اجتماعي ومعنوي که هردو مرتبط ووابسته به هم هستند آزادي به خودي خود محدوديت ندارد اما درواقع زماني که آزادي اجتماعي ومعنوي درکنارهم باشندايجاد محدوديت مي کندمحدوديت درمقابل انحرافات.
+
روش کار اتاق و قوانين :
1445بشري
91/4/20
"*روش كار*":براي شروع به سير مطالعاتي كتاب هاي استاد روش هاي مختلفي تجربه شده است كه يك روش خيلي متداول روش مطالعه كتاب به كتاب مباحث استاد شهيد است كه در اين روش هم سير هاي متفاوت و متنوعي به كار برده شده و پيشنهاد ميشود اما روشي كه اخيرا مورد استفاده واقع ميشود و *بهترين روش* در بين روشها و سبك ها است *مطالعه موضوعي* آثار استاد شهيد ميباشد
كه در اين روش مباحث استاد با حفظ محتوا و حتي الامكان حفظ ساختار اصلي كتاب با هم تلفيق شده است و فرد با مطالعه موضوعي مباحث استاد ساختار فكري استاد را در مباحث مختلف مورد مطالعه قرار ميدهد
در اين روش مباحث مربوط به هم در كتاب هاي استاد در كنار هم قرار داده شده است و به صورت كتاب واحدي در اختيار قرار داده شده است
4.اعضايي که به دلايل مختلف در مدت زمان مقرر موفق به مطالعه نوشتار نشدند در کنار مطالعه مطلب جديد بايد مقدار عقب مانده را هم جبران کنند و *جــــــــريــــمــــه* اي هم متناسب با تأخير و علت آن (با توجه به تشخيص مدير اتاق ) بر عهده عضو خواهد بود .
+
به لطف خدا مطالعه آثار رو با كتاب *آزادي انسان* شروع ميكنيم
شبر
91/4/19
+
سوالات و شبهاتي که ممکن است دامن گير فرد مطالعه گر آثار استاد قبل از شروع مطالعه جدي و يا در حين مطالعه بشود :
1445بشري
91/4/7
*1.* ويژگي هاي آثار استاد و ضرورت پرداختن به آنها ؟ *2.* چرا مطالعه در حوزه انديشه اسلامي را از مباحث ريشه اي دين مثل اصول اعتقادات شروع نکنيم ؟ *3.* آيا آثار استاد در شرايط فعلي جواب گو هست يا خير ؟ *4.* آيا بايد در استاد متوقف شد و مطالعه آثار استاد را نهايت راه انديشه اسلامي دانست ؟ 5*.* آيا نقد و بررسي و کاوش آثار استاد روش درستي است ؟
*ج 1.* الف) مجموعه آثار استاد خالق يک نظام فکري واحد است و چهار چوب مشخصي از انديشه اسلامي در اختيار انسان قرار ميدهد
ب) در عين اينکه داراي مباني فکري و فلسفي عميقي مي باشد مطالب با زبان ساد ه و روان بيان شده است
ج) به روز،کارآمد و کاربردي است
د) ايمان و تعبد در عين عقلانيت و انديشه و تفکر
هـ) شجاعت و استقلال فکري در عين علم و ايمان
*ج 4.* خير قطعا آثار استاد نمي از يم ژرف انديشه اسلامي است و توقف در آن عاقلانه نيست و به عنوان نقطه اي شروع و محکم و استوار در اين راه از آن استفاده ميشود و بعد از آن ميتوان به ديگر انديشمندان اين حوزه امثال امام روح الله ، علامه طباطبايي ، علامه مصباح ، علامه جعفري ، علامه جوادي ، علامه طهراني و بزرگاني از اين دست نيز نظر داشت و استفاده کرد .
*ج 5.*بطور قطع و يقين هيچ انساني بدون اشتباه و خطا نيست و هر انسان عادي قابل نقد و کاوش است و حضرت استاد ازاين دايره مستثناء نيست اما حرف در اينجاست که ابتدا بايد کلام استاد را بانگاه فهم و درک مطلب گوش داد و درک کرد تا در مرحله بعد بتوان آن را نقد و بررسي کرد و مرحله نقد قطعا نيازمند مرحله فهم است لذا درمرحله اول کليه تمرکز بر فهم مطلب استاد هزينه خواهد شد و درمراحل بالاتر آثار استاد نقد خواهد شد