شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

درب کنسرو بازکن برقی
+ خياباني که نزديک محل سکونت جديد من بود فقط دو تا سطل زباله داشت که اينقدر پر ميشد که هميشه اطرافش پر از کيسه هاي زباله ساکنين بود . زنگ زدم 137 و بعد از چندي پنج شش تايي اضافه کردند . حالا تعادل برقرار شده و هر کسي از سطل زباله نزديک محل سکونت خودش استفاده ميکنه و تمام معضلاتش نصيب عده اي معدود نميشه .
حالا موضوع اينجاست اين زباله گردها تما کيسه ها رو خالي ميکنندتا کيسه را ببرند بفروشند و اين باعث ميشه که بوي زباله ها زودتر پخش بشه . بدبختي ديگه اينجاست که ميبينيم با سر تا ته سطل فرو رفته و بعضي ها در اقدامي جديد تمامش رو کف خيابون خالي ميکنند تا راحتتر دنبال اشياء با ارزش بگردند و داخل کيسه کثيفي که بدنبال دارند بريزند .
اما موضوع ديگه اينکه ميبينم خانمها و آقايان محترم محله هم سعي در کسب درآمد از اين راه را دارند که آنها کمي بهداشت را رعايت کرده و فقط مقوا يا پلاستيک و امثالهم را به منزل ميبرند و وقتيکه قدري زياد شد براي فروش خارج ميکنند .
خيلي معضل بزرگيه واقعا. تفکيک زباله هرچند فرهنگ‌سازي ميخواد ولي بستر بيرونيش هم فراهم نيست. سطل‌هاي مخصوص انواع زباله که کاملا بسته‌اند و چيزي نميشه ازش خارج کرد و نظارت سفت و سخت شهرداري خودش فرهنگ رو جا ميندازه.
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} در حقيقت هيچي سر جاي خودش نيست و اينها همه از ريشه منشاء ميگيرد و خانه از پاي بست ويران است /// ديگه چه کسي ميتونه افکار مردمي رو که به اين شکل دراومده اصلاح کنه
ما پارسال تو حياطمون يه گودال براي زباله هاي تر از جمله انواع پسماندهاي ميوه و سبزي حفر کرديم و اونها رو اونجا دفنشون کرديم که باعث غني شدن خاک شد. يعني همونجا کمپوستشون کردم:) اوضاعي شده بود. باغچه تو بهار پر از کرم خاکي شده بود.
{a h=aqilsaleh}عقيل صالح{/a} يادمه شنيده بودم قسمتي از زباله ها رو براي کود عمل ميارن
دقيقا، من عاشق اين مدل کارام که همه چي رو بازيافت کنم، ميدونيد چي ميگم؟
اما دغدغه اصليم بازيافت کاغذه و اصلا از قطع شدن درختا شاد نيستم. اما اين نوع از بازيافت هم هزينه هنگفتي مي طلبه و هم گويا مشکلات زيست محيطي داره که کمتر کسي تو اين زمينه سرمايه گذاري مي کنه.
سرگرمي خوبيه
!!!
ساعت ویکتوریا
‍‍‍‍* راوندي *
رتبه 83
13 برگزیده
1074 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله فروردين ماه
vertical_align_top