شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

درب کنسرو بازکن برقی
+ صراحت کلام خوب است يا بد؟ اين جمله را امروز بيش از ده بار از خودم پرسيدم؛ صراحت کلام از صناعات ادبي نيست،پس داراي بار ادبي نخواهد بود. //،مانند موجودي برهنه عاري از کمترين پوشش وحريمست، پس زيبايي نخواهد داشت. // چون تيغي دو لبه ست که هم شخصيت صاحب و هم روح مخاطبش را مجروح ميکند. // فقط و فقط براي دشمنان آن هم دشمن زرنگ،دانا و بيدار مؤثر است، چرا که ميخ آهنين نرود در سر دوست يا دشمن نادان ..
قلمدون
* اما در نهايت بايد گفت: با اين توصيفات که من گفتم، صراحت کلام داشتن مايه افتخار نيست بلکه صادقانه و مزخرف صحبت کردن کار هر کسي نيست..براي زيبا سخن گفتن از ما ماليات نمي گيرند ، لطفا زيبا صحبت کنيم *
بنظر بنده صراحت کلام اگر توام با ادب و متانت و انصاف باشد خوب است چون در اينصورت ناشي از شجاعت توام با صداقت و عدم دورويي است. در کل خود صراحت به خودي خود نه خوب است نه بد. بستگي دارد چه محتوايي را بگويند. صراحت يک شيوه است که ميتواند به خوبي يا به بدي بکار رود.
قلمدون
{a h=Modir}سيدمحمدرضا فخري{/a} ممنون از ثبت نظرتون ، بله منم قبول دارم اما در اکثر مواقع صراحت کلام با بي پروايي در گفتار اشتباه گرفته ميشه، شخصا به صراحت کلام در تمام موارد مخصوصا در امر به معروف و همينطور بيان نظرات شخصي اعتقادي ندارم. لطايف الحيل را بيشتر مي پسندم.
{a h=qalamdoon}قلمدون{/a} ممنون، من صراحتي را که مودبانه و شجاعانه و ناشي از صداقت و عدم ترس و طمع باشد را دوست دارم و تجربه شده که شنونده هم به خوبي درک ميکند و بازخورد مثبتي مي دهد.
قلمدون
{a h=Modir}سيدمحمدرضا فخري{/a} با اين نوع صراحت کلام کاملا موافقم ، مودبانه، شجاعانه و ناشي از صداقت ..
اصلا قبول ندارم، بنده به عنوان کسي که صراحت گفتار دارم، از اين خصلت دفاع مي کنم. خيلي بهتر از کار کساني است که از در روي مردم تعريفشان مي کنند و پشت سرشان بزرگترين ضربه ها را مي زنند. صراحت گفتار کار هر کسي نيست و جسارت ميخواهد، همين...
کربلا را زنده کردي با کلام نافذت ،،، نطق تو بر قلب اهريمن چو نيش عقرب است
به نظر، شما هم از آن دسته باشيد که عاشق تمجيدند :)
قلمدون
{a h=aqilsaleh}عقيل صالح{/a} / اقاي عقيل صالح:-o شما از روي يک فيد به اين نتيجه رسيديد يا منو مي شناسيد:D/ هنوز هم معتقدم که براي اداي هر نظري حتي نقدي؛ صراحت کلام مناسب نيست اما کاملا نفيش نمي کنم .
مخاطب بنده نويسنده اين متن بود ، نه شما. هميشه نويسندگان فيدها صاحبان فيد نيستند. :)
قلمدون
{a h=aqilsaleh}عقيل صالح{/a} از شانس بدم ، من اصلا، مطلب کپي کار نمي کنم مگر با ذکر منبع :D / راستش امروز از صراحت کلام يک همکار اونم در بحثي که من سعي مي کردم کوتاه بيام و ايشون بازم اتهاماتش را بي پروا بيان مي کرد ، سخت دلگير شدم ..
رفتم نون سنگک بگيرم به شاطر گقتم ده تا نون از طرف من بده به نيازمندان:) اوا آقايي که خمير داخل تنور ميزد خيلي يواش به شاطر گفت : معلوم نيست از صبح تا بحال سر چند نفر رو کلاه گذاشته حالا ميخواد با ده تا سنگک جبران کنه !:D اما من قفقط سکوت کردم چون براي افرادي که کنار تنور کار ميکنند احترام ويژه اي قائلم از طرفي هم به او حق ميدادم مطلبي را مطرح کرد که اين روزها زياد ميبينيم:)
قلمدون و راوندي بزرگوار مثالهايي که ذکر کرديد، به نظر بنده بي عفتي در کلام و افتراء بوده نه صراحت کلام، شخصا صراحت کلام رو مقدس ميدونم و اعتقاد دارم از چيزي که بهش ايمان داريم بايد دفاع کنم.
{a h=aqilsaleh}عقيل صالح{/a} بله اون مطلبي که بنده تعريف کردم صراحت در کلام نبود اما مطلبي که شما فرموديد سر سبز را ميدهد بر باد:)
قلمدون
{a h=ravandi}‍‍‍‍ راوندي {/a} :)
{a h=qalamdoon}قلمدون{/a} :D
قلمدون
@};-
بنده تجربيات بسيار خوبي در ضمينه اين بحث پيدا کردم که نشان داد در مورد دفاع از حق اگر چه ممکن است در کوتاه مدت بازخورد ظاهرا منفي از خود نشان دهد اما با گذشت زمان و استدلال آن موضوع از جانب طرف مقابل چنان عکس العمل هاي مثبت بوجود مياورد که شگفت زده ميشويم ... نميتوانم موضوع را تعريف کنم .
شيطان هميشه تلاش ميکند بين انسانها کدورت ايجاد کرده و ميانشان نزاع ايجاد کند و در اين ميان نقش اهريمن را هم نبايد ناديده انگاشت که گاهي هم موفق ميشود اگر رضاي خدا را در نظر نداشته باشيم .
درب کنسرو بازکن برقی
قلمدون
رتبه 32
81 برگزیده
1283 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله ارديبهشت ماه
vertical_align_top