شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

ساعت دماسنج
+ *توهم* اينکه لعن توهين است اشتباهي است که توهين به خداوند متعال وقرآن وپيامبر اسلام وائمه معصومين سلام الله عليهم اجمعين را بدنبال دارد *چرا که لعن يک عمل الهي و بسيار با اهميت است ودر قرآن وسنت وعقل جايگاه ويژه اي دارد* {البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب} . -*لعن در قرآن را ببينيد*


آيات را از اينجا برداشته ام* {{{ http://valiasr-aj.com/lib/layn/layn2.htm }}}*
بله کاملا معلومه خوب است و يکي از بهترين و اولين راههاي تقرب به خداوند ولي برخي افراد که حکم* کاسه از آش داغتر را دارند* به محض ديدن يا شنيدن *کلمه « لعن » *فرياد توهين نکنيد توهين نکنيد سر ميدهند
به نام خدا . « دعا » چطور !؟ ... دعا كه خوب است ، نيست ؟! ... امّا دعا به دشمنان چه ؟! ... لعن خوب است ما هم مي دانيم ولي آنجا كه به دوستان باشد چه ؟! ... مثلاً طرف دوستش او را جا گذاشته با عصبانيت به او بگويد لعنتي ! ... يا جايي كه بايد تقيه كند يا جايي كه باعث اختلاف بين مسلمين مي‌شود از آن استفاده كند چه ؟! ... مثلاً با گل و شيريني ولبخند عايشه را لعن كنيم و بعد از اعتراض اهل سنت ...
بگوييم « بابا ! ... لعن كه اهانت نيست ، فحش نيست ! » ... آنها هم بعد از لعن بزرگان ما همين استدلال را بياورند . نظرتان چيست ؟
کلا افراطي تشريف دارين ، خدا کنه منظورتون لعن اهل سنت نباشه ، همين جوري نظرتون رو دربراه صادق شيرازي هم بفرماييد
جناب امامت ! ... گاهي طرفداري از چيزي عين دشمني با آن است ... يك سئوال : نظرتان را جع به *« لا حكم الّا لله »* چيست ؟ ... اين هم آيه اي در قرآن است .
*متن را با دقت بخوانيد تا اشتباه برداشت نکنيد در متن آمده :* {البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب}
*ابرار*
با عرض سلام... با توجه به اين جمله : *البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب* که لعن بايد طبق فرمايش قران کريم و سيره رسول اکرم صلوات الله عليه و آله و ائمه اطهار عليهم السلام باشه اگر اشتباه نکنم هر لعني منظور جناب آقاي امامت و ولايت نيست.. ايشون محدود کرده اند...
ممنون از دقت نظر شما بزرگوار ؛ کاربري *« ابرار »* / حقير محدود نکرده ام بلکه هر چه را قرآن و سنت محدود نموده اند براي حقير هم محدود است
*ابرار*
گاهي طبق سيره اهل بيت عليهم السلام بايد علني باشه، گاهي تقيه کرد، گاهي اگر موجب اختلاف و شکاف بين مسلمين ميشه لعن علني نشه و ...
احسنت ... { البته فراموش نکنيد که محوريت مطلب هم اين است که *لعن توهين نيست *و قرآن که کتاب ادب و اخلاق و شرف ميباشد بسيار بر لعن تأکيد دارد }
اگر منظور *خاصي * نداشتيد ، گفتن بديهيات چه فايده اي دارد !؟ ( از بديهيات است آنچه گفته ايد ) ولي اينكه گفتيد لعن توهين نيست ! جاي بسي شگفتي است ! ... توهين از « وهن » است ؛ وهن هم يعني سبك شمردن ! ... لعن به كفار توهين به آنان نيست يا توهين بدي نيست ؟! ( يعني مي شود توهين كرد ! )
با سلام.احساسم بر اينه عليرغم متن مفيد و ارزشمند برادر محترمم جناب اقاي امامت يه تتمه اي هم بايد برا اون تعيين محدوده بيان بشه و اون نقش بي بديل علماي شيعه و در راسشون ولايت فقيه و عالم زمان شناسه .که نبود هدايتهاي او و ناديده گرفتن رهنمودهاي او موجد مضرات فراوان جاني و مالي در جامعه ميشه.لذا در همين مطلب هم بايس گفت قران سنت مبارکه اهل بيت و نظر شريف متصدي جامعه اسلامي.باتشکر
جناب *« ارجمند لنگرودي »* ايراد خود را به قرآن عرضه نماييد و از خود قرآن و فرستنده آن و رساننده آن جواب بخواهيد / منظور خاصي هم دارم که در متن آمده و در نظرات هم ذکر شده
جناب * « الهي بالحــجة » * سلام عليکم / متن ؛ ديگر حتي جاي يک حرف هم ندارد لذا براي رفع اين مشکل بايد با جناب فخري صحبت نماييد / ممنون از بزرگواري شما
باسلام.کدوم مشکل؟اقاي فخري ؟
جناب امامت و ولايت ! ... اگر منظورتان از فيد زدن وقت گرفتن از ديگران است و بايد بقيه چشم بسته حرف شما را بپذيرند ... كه فكر نمي كنم منظورتان اين باشد . اگر اجازه هست ديگران هم نظرشان را بگويند و بحث كنند ( به طريق احسن ) خوب ما هم نظرمان را گفتيم و استدلالمان را آورديم ؛ با گفتن چهارتاجمله كلي كه نمي‌شود بحث كرد ! ...
اينكه *« ايراد خود را به قرآن عرضه نماييد و از خود قرآن و فرستنده آن و رساننده آن جواب بخواهيد»* كه نشد جواب ! ... شما تفكري كه مبناي لغوي دارد را وهم مي دانيد . من از نظر ريشه كلمه ( بدون در نظر گرفتن اينكه به چه كسي گفته شده ) گفتم كه لعن توهين حساب مي‌شود . الا لعنة الله علي القوم الظّالمين ... در اينجا لعنت ظالمين توهين به آنان و سبك كردنشان است ... كه البته حق هم اين است كه به آنان توهين شود
گمانم منظور شما از زدن اين فيد ؛ خوب بودن لعن مستقيم و با بردن اسم بزرگان اهل سنت است . در لفافه هم مي خواهيد بفرماييد كه نظر مقام معظم رهبري در اين زمينه كه اهانت به آنان را حرام دانسته اند محلي از اعتبار ندارد . خوب يكجور بنويسيد كه منظورتان را بدانيم و آنوقت با پيشينه وارد بحث شويم !
در آيه 57 سوره احزاب كلمه لعنة ( لعنهم الله ) و مهيناً ( عذاباً مهيناً ) با هم آمده . مهين يعني خوار كننده ...
جناب * « الهي بالحـــجة » * مشکل محدوديت در تعداد کلمات متن را منظورم هست / جناب فخري هم مدير پارسي بلاگ هستند و تنظيمات اين سايت با ايشان است
جناب *« ارجمند لنگرودي »* مطمئن باشيد از تلف کردن وقت هيچ کس به جايي نميرسد / منظور حقير از توهين دقيقا همان منظور عرف است در استعمال کلمه توهين ، نه معناي لغوي و علمي محض / *لذا با کليت نظرات جنابعالي هيچ مشکلي ندارم* / اما در مورد رهبري ، کلام شما تهمت به حقير است / در مورد لعن با اسم به صورت علني هم کما اينکه قبلا تذکر دادم ، جوابش در خود متن موجود است لذا شبهه و ايراد وارد نيست
سلام و رحمه الله.لعن يلعن يعني بعد يبعد.لعن بمعناي دور بودنه.لعنت خدا بر او يعني او دور باشد از رحمت خدا.بله در اينجا از اثار و نتايج لعن قطعا فرومايگي و وهن و حقارت هست.يعني او مستوجب اين امور ميگردد بواسطه لعن.اين هيچ اشکالي نداره اما توهين مستقيم که عنوان عليحده ايست يعني سب يعني پلشتي و زشتي در گفتار.که فرمود جنت و بهشت بر فحاش بذيّ حرام است.
اما خود لعن.هر موضوعي در اسلام داراي حکميست .حکم عملي تکليفي متوجه به ذمه مکلف.خوب حالا ميگيم لعن چه حکمي دارد؟شرايط ان چيست؟نقش زمان و مکان در اون چه دخلي دارد؟اينکه ليست کنيم اياتو و بگيم لعن در قران موضوع ثابت و مثبتيست و موضوع داراي رخصت و جواز ؟اين محتاج بررسي تک تک ايات بهمراه دانشهاي لازم براي استخراج نظر الهيست
پرواضحه ما مرتب از فضاي صدور نص فاصله ميگيريم و جنبه اجتهاد اهميتي مضاعف ميابه.بقول مرحوم شهيد ايت الله صدر فهم اجتماعي نصوص يا اقوال ساير بزرگان .در لعن هم ما مجاز نيستيم بگيم لعن در قران هست پس تمام.نشه مثل اون شعر*حفظت شيئا و غابت عنک اشياء*يه چيزي روبگيري بقيه رو رها کني.لعن در شرايطي که مسلمان افتاده جان مسلمان.دشمن عقيده سازي ميکنه برا مسلمان که همکيشتو بکشي افطار دربهشت منتظرته رسول الله
پس لعني که بخواد مارو ببره در فضاي اتهام قطعا طبق نظرات جميع فقهاي بزرگوار خاصه رهبري معظم انقلاب*حرام*است.بله ما معتقد هستيم لعن در نهان و پرورش بغض و تبري از اعدا ال محمد از فروعات دينه.اما لعني که بخواد دستاوردش نفي عترت طاهره باشه خير محکوم به *حرمته*
اقاي صاحب فيد برا موضوات دلخواه چرا خيلي زيبا و با سليقه اقدام به جمع اوري نظرات ميفرمايين يا سوالات ذهني خودساخته چندگانه تشکيل ميدين اما در موارد خلاف ميل اين کار نميشه؟
همين جا بهتون پيشنهاد ميدم نظرات تک تک علماي عزيز خاصه امام و رهبري عزير ولي امر مسلمين رو با فونت زيبا و خوانا در قالب سوال لعن افراد معهود در ذهنتون جايز هست يا خير مکتوب کنيد تا همه بدونند شما انسان عالم بزمان هستين که لوابس بر شما در سايه تبعيت از ولايت فقيه و احکام اسلامي پوشيده نيست
در نظرات من كلمه *« گمانم »* را با دقت ببينيد ! ... من نگفتم شما حتماً اينگونه هستيد ولي چرا هميشه نوعي فيد مي زنيد كه اينگونه القاء شود . من فكر مي كنم ارائه اينگونه مباحث در شبكه اجتماعي كه همه نوع آدم اينجا مي‌آيند باعث برداشت سوء و ايجاد اختلاف مي‌شود . همين امزور آقا در جمع مداحان فرمودند : *بارها تکرار کرده‌ايم که در جلسات ديني نبايد به کينه ورزي‌هاي مذهبي دامن زد، زيرا مثل روز روشن است که*
*اختلاف افکني بين مسلمانان، همچون شمشيري در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده مي کند.*
شما منظوري نداريد قبول ... ولي اينگونه به ذهن متبادر مي‌شود . لااقل در نوع نوشتاريتان دقت كنيد . يا حق
جناب *« امت واحده »* تضادي بين سخنانتان با متن حقير وجود ندارد / ممنون از حضورتان
جناب *« ارجمند لنگرودي »* اگر تتمه متن حقير ، نبود سخن شما کاملا صحيح بود ولي با وجود آن تتمه ديگر جايي براي برداشت هاي احتمالي که شما فرموده ايد با قي نميماند / بسيار ممنون
رزگل
بنده تخصصي ندارم در اين زمينه ...فقط تا همين حد ميدونم که لعن رو جلوي سني ها نبايد اشکار فرستاد چون شرايط امروز برنميتابه.... ولي هر روز هر چي دوس داريد زيارت عاشورا با 100 لعن وسلام بخونيد
ممنون جناب * « رزگل » *
جناب *« محمد اميدواري »* فکر نميکنيد با اين حرکت خود شايد عقب افتاده باشيد ؟! دليل آن همه آيات در بالا ضمنا نوشتن آيات و روايات و خواندن آنها و عمل به آنها خود جلوه اي از رحيميت خداوند است و در مطالب گذشته غير مستقيم از رحمت هم نوشته ايم مثلا *{   http://parsiyar.ir/nooreghadir/Feeds/7684830/ } *
در مورد تفسير آيات صحبتي نکرده ايم سرور بزرگوار و عزيز و مخصوص کسي هم معرفي ننموده ايم آيات را / بسيار از حضورتان ممنونم
سلام .جناب امامت فرافکني ابزار درستي برا پنهان کردن عقايدمون نيست.شما با اشکار کردن جنبه امورات مورد مناقشه مسلمين سعي در اصرار بر يافته هاي ناقص خودتون از لسان ايات و روايات دارين.متاسفانه روح بيسوادي عجين بر عقايد شود بايد به خدا پناه برد.*باز تاکيد ميکنم جهت زدودن شبهات در اذهان بياييد فيدي جهت اعلام نظرات مراجع خاصه ولي فقيه پيرامون احکام لعن بزنيد*طفره شما محل تامل خواهد بود
سلام بزرگواران * جناب بالحجه و امت واحده عزيز* چقدر مطالب شما نفيس و دل نشين بود. در جلسه اي يکي از سادات علما کلامي ميفرمود شخص کم هنري بلند شد و حرفي زد. اون عالم رنجيده شد و مثالي زد و فرمود *ما از الميزان سخن مي رانيم و عزيزمان از روغن ماشين مي گويد!* حالا جنس سخنان فقهي و معنوي و عقلي و برداشت نفيس شما دوبزرگوار از دلائل شرعي و قرآني و در عوض برخورد مخاطب تان اين گونه بود.* بسيار تشکر* @};-
سلام عليکم جناب *« امت واحده »* / قبل از هر چيز يک خواهش از شما عزيز دارم و آن اينکه لطف بفرماييد و بگوييد *من در اين مطلب چه گفته ام ؟؟!!*
سلام عليکم جناب *« يا سيد الکريم »* / ممنون از حضورتان
احکام خدا همه اش براي ما سعادت است،منتها نحوه استفاده از آنها بايد در قالب ظرف مکان و زمان و شرايط خود به نحو درست و مطلوب استفاده شود...در اينجا اين مطلب را اضافه کنم که گاهي طبق سيره اهل بيت عليهم السلام لعن بايد علني باشه، گاهي تقيه کرد، گاهي اگر موجب اختلاف و شکاف بين مسلمين ميشه لعن علني نشه و ...
احسنت جناب *« عليرضا احساني نيا »*
سلام. *مرور چند نکته ي مهم:* سب و فحش به ديگران که واضح البطلان است. مي ماند لعن. لعن لغوي همان "طلب دوري از رحمت خداست" که اگر در زيارات و خصوصا درقرآن کريم مي بينيم به همين معناي لغوي است. اما "لعن کردن " و لعنت فرستادن " اصطلاحي يعني همين کاري که بعضي ها برآن اصرار دارند و مراجع ما نهي کرده اند چه ؟؟ >>>>>
> *لعني که ما در محاورات مان* بکار مي بريم مشمول همين بخش دوم است که لعن اصطلاحي است و معني مستفاد از آن وهن ديگران است. با مثالي مقايسه مي کنم فرق بين اين دو را. وقتي لعن لغوي را بکار مي بريم گويا به کسي که در بندرعباس و يا اهواز زندگي مي کند آنهم در تابستان گرم آنجا! ، به او گفته ايم و يا به تعبير دقيق تر دعا کرده ايم که : الهي برق خانه ات قطع شود. معلوم است که اين فحش نيست اما طلب بدترين هاست
اما وقتي ما الان در مکالمه هايمان به کسي مي گوييم "خدا لعنتت کنه" گويا داريم مي گوييم الهي بميري ! و خلاصه اش اينکه کسي نمي تواند منکر اين بشود که اين جمله را مخاطب مان توهين و سبک شمردن خودش تلقي مي کند. آيا اينطور نيست؟؟ *آقاي امامت ولايت* آيا شما تفاوت بين معناي لغوي و اصطلاحي لعن را متوجهيد؟؟؟
البته اين تعريف تا حدي به تعريف توهين مربوط ميشود
توهين چيست؟ از نظر من توهين نسبتي است که در شخصي نباشد و به آن شخص نسبت داده شود
مثلا نسبت کافر دادن به يک شخص، اگر آن شخص مسلمان باشد توهين محسوب ميشود، حال آنکه اگر همين نسبت را به يک کافر بدهيد آن را توهين نخواهد دانست....
-شهادت
خخيلي ريزه
الآن مطلب اخير بنده پس از نوشته هاي اخيرتر! دفن شد گويا. لطفا مطلب اخير بنده را بخوانيد و نظر شريف تان را ارائه بفرماييد.
جناب *« نبّل و الزّهراء »* سلام عليکم / ممنون از حضورتان / شما بيان فرماييد معناي لغوي و اصطلاحي لعن چيست و فرقش را هم روشن فرماييد حقير استفاده ميکنم / با تشکر فراوان از شما
ممنون جناب *« شاد و خندان ? »* بزرگواري فرموديد ...
جناب *« شهادت »* چي ريزه ؟
جناب *« اديب »* ظاهرا شما تصوير آيات را نديده ايد لذا اگر آيات قرآن را اينجا نميبينيد ميتوانيد به اين نشاني مراجعه فرماييد * {{{ http://valiasr-aj.com/lib/layn/layn2.htm }}}*
کدام حرف به زرتشتي ها ؟؟!!
عقل حکم مينمايد که حب به چيزي با حب به مقابلش جمع نميشود لذا اگر حب الله را بخواهي بايد بغض عدو الله را داشته باشي نميشود هم محب الله باشي هم محب عدو الله
خواهش ميکنم جناب * « اديب » */ بزرگواري فرموديد
مي گويند تازه مهندسي رفته بود بقالي ...آقا گوش كنيد : sin 2 A = cos 1 b اگر به طرف بي نهايت سير كند و ... ( خلاصه نيم ساعت براي بقال در باره معادلات رياضي و مشنق و انتگرال و ... صحبت كرد ) بقال خيلي خونسرد به او نگاه مي كرد ... آخرش ( بقال ) گفت خوب كه چه ؟! ... طرف گفت همينقدر پنير بدهيد ! ... بقال گفت پول مول چي داري ؟! ... گفت هيچ ! ... گفت پنير را با پول مي دهند نه با حرف !
منظورم اين بود كه دلايلي كه آورديد ربطي به موضوع تان نداشت ! ... هرچند دلايل زيبايي بود ولي براي اثبات مدعايتان قابل استفاده نيست ! ... يكي ( رويم به ديوار !) بگويد لعنت بر اين كاربري امامت و ولايت ... آنگاه او را ببرند دادگاه و او ادعا كند هيچ توهيني به ايشان نكرده ام ( با استناد به فيد خودشان ! ) نظرتان چيست !؟
جناب *« ناکجا آباد »* سلام عليکم / ممنون از حضورتان / کمي بيشتر توضيح دهيد ...
با توجه به اين جمله : {البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب} . لذا اگر طبق آيات و روايات حقير مستحق لعن باشم هيچ توهيني از ناحيه شما رخ نداده است جناب *« ناکجا آباد »* / بسيار ممنون
سلام. دوستان عزيز لعن بد نيست اما لعن مثل دارو هستش که نه همه جا قابل استفاده هست و نه براي همه تجويز شده. لعن 1. توقيفه يعني در موارد خاصي که ائمه فرمودن مخصوصا لعن اولي و دومي جايزه 2. در حال حاضر شيعه در شرايط حساس و بحراني در برابر دشمن قرار داره لذا ائمه عليهم السلام اصلي استراتژيکي براي تشيع تعريف با عنوان تقيه. در حال حاضر همون لعن هم که بهانه براي کشتن شيعيانه جايز نيست
سلام عليکم جناب *« علي در کلبه درويشي »* / ممنون از حضورتان / البته اينجا صحبت بر سر مصاديق نيست.
بنده هم منظورم تعيين مصداق نبود بلکه رفع اين شبهه بود که چون قرآن لعن کرده پس لعن در همه جا و براي همه کس جايزه
البته حقير در متن اشاره نموده ام ولي از تذکر هيچ وقت انسان ضرر نمي کند / بسيار ممنون
سنجش
سلام. لعن عملي عباديه که بايد در جاي خودش با سليقه انجام گيره وگرنه صرفا تشفي خاطره.
سلام عليکم جناب *« سنجش »* / ممنون از حضورتان
خواهش ميکنم بحث خوبيو شروع کردين البته به شرطي که وجهه علميش بچربه متاسفانه برخي از اين فيدها به خاطر فضاي احساسي و عصبي و بحث هاي خارج از چارچوب علمي برخي اعضاي پارسي بلاگ ذبح ميشه اميدوارم بار اين فيد هم همچين مشکلي پيش نياد
دوست عزيز صرفا تشفي خاطر نيست الفاظ مثل اعمال ديگر انسان اثر وضعي دارد. لعن نوعي نفرين است البته بالاترين درجه آن. پس تاثير دارد آن هم تاثيري مخرب البته اگر بجا و درست باشد
احسنــــت جناب *« علي در کلبه درويشي » *
سنجش
و عليکم السلام جناب امامت و ولايت.بزرگواريد
البته بهتر است بفرماييد تأثير سازنده دارد جناب *« علي در کلبه درويشي » *
خواهش ميکنم جناب *« سنجش »* حقير فقيري بيش نيستم
فعلا که تاثير سازنده اش اين شده که تکفيريها خصوصا در ايران با تمسک به لعنهاي يک روحاني و مواضع تند و غير معقولانه اش دارن شيعيانو سر ميبرن! منظورتون اينه اون تاثير سازنده ديگه؟
عرض بنده اينه لعن فعلا کارگشا نيست که هيچ بلکه مخرب هم هست اونم درباره خلفا...براي مثال سپاه صحابه که تو پاکستان تاسيس شد( از عنوانش معلومه که چيه) و تا به حال هزاران شيعه بيگناهو کشتن به خاطر همين چيزهاست. از طرفي لعن هاي قرآني براي مرز بندي بين جبهه حق و باطله و خداوند خواسته تا با لعن اوج نفرتشو نشون بده هم به دوست هم به دشمن تا همه حد و مرزهاشونو بشناسن
لعن نقل و نبات نيست که هر رسيد زير زبونش مزمزه کنه. لعن نماد تولا و تبراست و البته اجرش از صلوات هم بيشتره اما خود ائمه عليهم السلام به خاطر حفظ خون و جان و ناموس شيعه تقيه رو جزء دين دونستن و منکرشو از خودشون ندونستن. در اسلام اصل حفظ جان و مال و ناموس مسلمان در برابر دشمنه و لو اينکه لازم باشه از اعتقاداتش هم تبري کنه فرمودن از روي تقيه اشکل نداره چه برسه به اينکه کسي بخواد لعن کنه
جناب *« علي در کلبه درويشي »* همان اول خدمت شما عرض کردم اينجا بحث در مورد مصاديق نيست و در متن حقير هم تذکر داده شده است که : *{البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب} * فتامل جيدا
امامت و ولايت عزيز! منظورم شما نبوديد مخاطب نوعي رو عرض کردم
ببخشيد جسارت نمودم / البته در مورد «غاصبين خلافت اميرالمومنين» بايد بين سري و علني تفصيل قائل شد. / بسيار ممنون
بله اينو که حرفي نيست. در حال حاضر رسانه هاي دوست و دشمن منتظر سوتيهاي علني ما هستن و الا سري که به دردشون نميخوره که البته به درد ماها ميخوره :)
احسنـــت / ممنون / بازهم ببخشيد جسارت نمودم / بفرماييد بحثتان را ادامه دهيد استفاده ميبريم
نه خواهش ميکنم استفاده ميکنيم
بزرگواري و بنده نوازي ميفرماييد / انا في خدمتکم
@امامت ولايت" : السلام عليکم و رحمه الله. عيبي نداره ازتون گلايه کنم؟؟ دعوت کرديد مشارکت کنم و وقتي بابسيط ترين عبارات وحتي با مثال، مطلب رو براتون توضيح ميدم بدون اينکه بخونيد و يادرست بخونيد، 2باره سوالتون روتکرار ميکنيد؟؟ *معني لغوي و اصطلاحي لعن رو توضيح دادم. خوب بخونيد لطفا.*
باسلام در تمامي آيات ذکر شده لعن بر کافران است و کافر کسي است که خدا را قبول نداشته باشد .
جناب *«نبّل و الزّهراء»* سلام عليکم / عيبي ندارد / ممنون از مشارکت شما / منظورم اين است که دقت نماييد کسي که با حفظ همه شرايط ، لعن ميکند توهين نميکند همچنانکه خداوند لعن ميکند ولي ميشود گفت خدا توهين کرده و بي ادبي نموده است ؟! حال طرف مقابل که مستحق لعن است اين را توهين بداند ارتباطي به بحث ندارد
سلام عليکم جناب *«عموميي نغمه خانم»* در همه آيات لعن بر کافران نيست مثلا اين آيه* « لعنة الله علي الظالمين »* يا اين آيه* « ان الذين يوذون الله و رسوله لعنهم الله في الدنيا و الآخرة »*
از نظر من فقط خداوند در جايگاه لعن قراردارد زيرا حق مطلق است و بي عدالتي در کارهاي خداوند وجود ندارد ولي ما انسانها جايزالخطا هستيم و ممکن است شيطان کار زشتي را در نظر ما زيبا جلوه بده و حق مخدوش بشه و اجازه نداريم لعن بگوييم .
شما بايد آيات قبل و بعد رو مد نظر قرار بدين و تنها با يک تيکه از آيه نبايد استنباط کنيد .
جناب *«عموميي نغمه خانم»* اين کلام خداوند چه ميشود که فرمود : *«اولئک يلعنهم الله و يلعنهم اللاعنون»* يا اين آيه *«والعنهم لعنا کبيرا» *پس مشخص ميشود غير خدا هم ميتواند لعن کند
قبل و بعد اين آيات را هم ببينيد اشکالي وارد نميشود
عذر ميخوام نکنه شما فکر مي کنيد هر انساني ميتونه انسان ديگري رو لعن کنه ؟ در اين آيات افراد خاصي مد نظر هستند که در تفاسير هم بيان شده .
بله دقيقا ، حقير هم اشاره نموده ام که : {البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب} لذا هر کي به هر کي نيست
و در اين بين افراطي گري و وسوسه شيطان خيلي زياد هست و چون ما معصوم نيستيم ممکنه به بيراهه برويم .
درست است و لذا بايد قرآن و سنت و عقل را رها نکنيم و نعل بالنعل پيروي نماييم
به نام خدا . برخي ادعاها را بايد اثبات هم كرد . در اين شكي نيست كه *« لعن»* حق است ( مانند شفاعت كه حق است و بايد در آن بحث كرد ! ) امّا در نوشته شما ؛ اگر هم بپذيريم كه لعن توهين نيست ، اثبات بفرماييد كه متوهّم دارد به خدا و پيامبر و ائمه ( عليهم صبوات الله اجمعين ) توهين مي‌كند ! ( البته متوهم بنا به ادعاي شما ! ) . يا حق
1-برخي ميگويند لعن توهين است/ 2-ميدانيم خدا و رسول و اهل بيت عليهم السلام افرادي را لعن نموده اند/ نتيجه اين ميشود که خدا و رسول و اهل بيت عليهم السلام به افرادي توهين کرده اند و با توجه به اينکه توهين کردن يک عمل زشت و ناپسند است لذا توهين دانستن لعن مستلزم بي ادب دانستن خدا و رسول و اهل بيت عليهم السلام است و اين خود توهين به ساحت مقدس ايشان ميباشد/در حالي که لعن توهين نيست بلکه يک عمل الهي است
ببخشيد ولي گمانم اين نوعي سفسطه باشد . مثلاً *« والله يستهزء بهم و يمدّهم في طغيانهم يعمهون »* ! ... مسخره كردن چيز بدي است ... حدا مسخره كرده ... پس خدا كار بدي كرده !! ... ( مثل اين ! )
در معناى اين آيه كه خدا آنان را مسخره ميكند وجوهى گفته شده است.1- *جزاى استهزاء بنام خودش* خدا آنان را در مقابل اين استهزاء و مسخره كيفر و جزا داده عذاب ميكند و اين كيفر بنام استهزاء خوانده شده روى اين قاعده كه در بين عرب جزاء و كيفر هر عملى را بنام همان عمل ميخوانند و در قرآن نيز آيه كريمه: «وَ جَزاءُ سَيِّئَةٍ سَيِّئَةٌ مِثْلُها» (سزاى بدى ما بديى مثل آنست) همين مطلب را بيان ميكند با اينكه
با اينكه پاداش و جزا وقتى بعنوان قصاص باشد بد نيست ولى مانند خود گناه «بد» ناميده شده است. و آيه كريمه: «وَ إِنْ عاقَبْتُمْ فَعاقِبُوا بِمِثْلِ ما عُوقِبْتُمْ» (اگر عقوبت ميكنيد نظير آن عقوبت كه ديده‏ايد عقوبت كنيد) سزا و جزاى عقوبت را همان عقوبت ناميده است و در اشعار عرب نظير فراوان دارد
مطلب ديگر اينکه اگر استهزاء را به معناي عرفي بگيريم و هيچ توجيهي را نپذيريم بايد دقت نماييد که حقير عرض نمودم خدا و رسول و اهل بيت عليهم السلام لعن ميکنند ولي هرگز نميشود گفت خدا و رسول و اهل بيت مسخره ميکنند مثل اينکه ميشود گفت خدا متکبر است ولي نميتوان گفت خدا و رسول و اهل بيت متکبر هستند چراکه تکبر مختص خداوند است
من خودم معلّم كوچك قرآن هستم و مطالعاتي ناچيز دارم و معناي استهزاء را در اين آيه مي‌دانم و آياتي هم كه خدا به نوعي كقار را مسخره مي كند هم هست ( و اصولاً استهزاء در اين نوع آيات بد نيست چرا كه لايقش هستند ؛ اين استهزاء در قيامت هم هست ... فاليوم الذين آمنوا من الكفار يضحكون ) بحثم روي سفسطه بود و اينكه دليل شما دليلي مانند سفسطه اي بود كه مثالش را آوردم
با توجه به توضيحاتي که عرض شد قصه سفسطه و مغالطه و عيرهما منتفي است
*البته خيلي عالي بود و حقيقتا لذت بردم* جناب *«ارجمند لنگرودي»*
در خدمت هستم و دارم استفاده ميبرم واقعا ممنونم
مخلص كلام من : * نسبت به دشمنان خدا « لعن » خوب است* ( اصلاً بايد لعنشان كرد و آنها را دور از رحمت خدا خواست ... مثل مرگ بر آمريكا ! ) و لعن هم *توهين *به آنهاست و البته توهيني كه لايقش هستند ! ... لعن انواع و مراتبي دارد ! ( مثل مراتب امر به معروف ) ... يكي زير لب و در دل ( زمان افتضاء مي كند ! ) يكي هم روي زبان و عملاً . مويد باشيد
*احسنت */ البته اين توهيني که شما اينجا نوشته ايد با آن توهيني که حقير عرض کرده ام تفاوت دارد / در مسير حق و حقيقت و دور شدن از ظلمت و بيزاري از دشمن موفق و مويد و سربلند باشيد
سلام عليکم.وقتي انساني در فيدي بارها اصرار داره بر مخطي بودن مراجع و رهبر انقلاب و حضرت امام ،وقتي در اثر شدت بيسوادي و بي اطلاعي از ماهيت مخطي مرتب اون رو به مراجع شيعه نسبت ميده*بايدم روي غرض يکبار در حدود و ثغور لعن نامي از فتاوي مراجع و رهبري نياره*
وقتي اين انسان مراجع رو به اين سادگي مرتب و با فونت درشت مخطي معرفي کرد و قبح اين کار براش ريخت ميشه گلوله اتيش که به اسم قران و عقل و عترت طاهره ميفته بدنبال استدلال براي امور تعصبي خودش.بايد هزاران بار شکر کرد محدوده قلم زني اين ادم همين وبلاگ دوزاري پارسيه نه بيشتر
وقتي از اين فرد خواسته ميشه برادر بيا در تعيين مصاديق و کيفيت لعن بپذير نقش مراجعو خوب بابا جون اين ميگه من مرجع رو خطي ميدونم و از مواردي که خطا رفته همين لعنه *لذا دهها بار در جواب افراد مختلف ميگه قران سنت و روايت *
وقتي ما به غلط و جاهلانه و با اقرار مسلم به طلبه نبودن اين معنا رو برا مخطي بکنيم که جايز الخطا و بيايم عالمان بحق جانشين امام زمان رو با فونت درشت زير اب زني کنيم اونم در جايي که اسلام هراسي سر لوحه استکبار هست يعني چي؟
مخطئه بودن يه مسلک در مباحث اصول فقه در برابر مصوبه که اشعريون مطرح ميکنن نه جايز الخطا و اشاره به حديث مشهور للمخطئ اجر واحد و للمصيب اجران.حالا خدانکنه اين معنا و روايت به غلط بياد در خدمت غرضهاي ما.
شايسته بود اون مطالب فان عاقبتم و جزا سيئه رو هم امانت دار خوبي بودين و ميفرمودين مربوط به جلسات تفسيري حضرت علامه جوادي امليه .قشنگ نيست خودتون منتسب به خود مطرح کنيد
پس من جميع ما قلنا بايد گفت مصوبه و مخطئه مربوط به مباحث اصول فقه و استنباطه و اين عزيز معترف به غير طلبه بودن داره تسري ميده به همه چي .مرجع تقليد جايز الخطااست در هر مساله اي.*اين ميشه معيار و تز ما در هر موردي فلذا چون مخطي است ما او را از فهرست تمام مسائل مذهبي خارج ميکنيم*در هر مساله اي ورود پيدا کردم قران سنت *وبرداشت خودم*حجت است
جناب امت عزيز. زبون ما مو در آوردو بارها لطمات فيدهاي غير کارشناسانه در موضوعات محتاج کارشناسي خصوصا در امور ديني رو عرض کرديم. ولي * وختي خيلي کاربران مذهبي خواه ناخواه چنين فيدهايي رو تقويت ميکنن چه بايد کرد؟* از ماست که بر ماست.
اگر بطور مرتب چند نفر اگاه و خردمند و اشنا به مبادي اسلام و فقه و اصول وقت بذارن محتوا و چکيده مباني انديشه و عقيدتي فرد مذکور رو استخراج کنن از دل مطالبش ،بعد به منصه عموم گذاشته بشه قطعا کسي درو بر اين متعصبان کج انديش که لطماتشون بمثابه جاهل متنسکه نخواهد بود.
برام خيلي جالبه غالب فيداشم عکس جهت اب شنا کردنه.ما درگير هلال شيعي هستيم صريحا مباحث دامن زننده به اين خط فکري بيان ميشه.جامعه اسلامي درگير معضل و تهمت خشونت و تعصبه اين بابا مياد با غرض صد بار جنگ ايران و اسلامو جاهليت بغلط تو ذهنش جا گرفته رو علم ميکنه.خوب معلومه اشکالکي هست ديگه
سلام عليکم و رحمة الله و برکاته جناب *«امت واحده»* از حضور شما و جناب *«ياسيدالکريم»* بسيار ممنون هستم. //// هر سخن جايي و هر نکته مقامي دارد /
@امامت ولايت" : آيابادقت خوانديد نوشته ام را؟؟ ظاهرا که خير. اما براي باز کردن مطلب ازشما مي پرسم: آيا قبول داريد هر کلمه و عبارتي با قرائن معني مي شود؟؟ اگر آري باز ميپرسم*آيا استعمال اين عبارت توسط خداي متعال و خلفاء الله با استعمال اين عبارت توسط امثال شما يکي است؟؟؟ حتما خير.* بنظر ميرسد شما از تعابير آيات و روايات وام ميگيريد تا لعن کردن هاي در ملا عام را توجيه کنيد.اگر اين باشدنامش تزويراست.
جناب *« نبّل و الزّهراء »* لعن کردن در ملا عام هم با هم متفاوت است مثلا همه سخنرانان و منبري ها و همه امام جمعه هاي شيعه اول سخنراني لعن ميکنند و در ملا عام هم هست ولي نحوه خاصي دارد لذا حقير هيچ تزويري نميبينم باز هم عرض ميکنم در متن ذکر نموده ام که {البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب}
@امامت ولايت" : لطفا جواب سوالم را بدهيد آيا قرائن در هنگام استعمال يک لفظ ، در معنا کردن آن مشترک لفظي موثر هست يا خير؟؟؟؟
زيباتر بود در کنار معصومين اولي الامر منکم که برگها و ثمرات اهل بيت معصومين و شجره نبوت و امامت هستند و ولي حي و عادل و عالم و پاک ما که نايب مطلق امام زمان عج هستند را با اين تقسسيم بندي ديني ادغام مي نموديد
جناب *«نبّل و الزّهراء»* در مورد مشترک لفظي قرينه احتياج است
جناب *«کيوان گيتي نژاد و »* چون محدوديت در تايپ وجود دارد لذا مطلب ديگري را نمي شد به متن اضافه کنم / البته بر کسي پوشيده نيست که براي پي بردن به دستورات اسلامي اعم از عقائد و احکام و اخلاق در زمان و مکان غيبت امام معصوم ، بايد به متخصص رجوع کند
سلام.الحمدلله مشخص شد ميزان علميت و توانايي در پاسخگوي طرف در برابر شبهات وارده.دوستان کسي نمازاي واجبو ليست کنه بعد بگه تو ليستم جا نبود دوتا رو ننوشتم و بعد هرگز اشاره نداشته باشه به اون جاافتاده ها.اينو بايد تقصير ليست بيچاره دونست يا ليست کننده؟الانم اين فرد در برابر سوال مهم نقش ولي فقيه ميگه جا نبود.اخه عقل و شخصيت مخاطب انقدر بي ارزشه براش که چنين دليل سخيفي بيان ميشه؟؟؟؟
خلاصه به اقرار و اعتراف خود اين بابا به نداشتن تخصص و دانش ديني ميبينيم اين اقا با تفکر*مخطي بودن مراجع تقليد از جمله ولي فقيه*قصد القا نمودن منبعي جديد در برابر فتاوي علماي دين داره و اون منبع*برداشت خودم*هست.
{البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب...ولي فقيه در حال حاضر تشخيص دهنده و امر کننده نسبت به مسائل اين چنيني در جامعه هستند و ان شاء الله همه مطيع او خواهيم بود...}
قابل توجه «امت واحده» و «ياسيدالکريم» و همه سروران بزرگوار : سخن مقام معظم رهبري حفظه الله پيرامون توهين به مقدسات اهل سنت را حقير ميدانم و مشکلي هم با نظر هيچ کدام از مراجع و علما ندارم ولي بحث حقير در اينجا صرفا در مورد اصل لعن است *نه لعن و نه سب به فلان و فلان و فلان در ملا عام و براي بهم زدن وحدت سياسي و نظامي شيعه و سني* ، لذا اگر کسي نميتواند اين را بفهمد بيخود داد و فرياد نفرمايد.
ضمنا اگر شما ولايت فقيه را چيزي جداي از قرآن و سنت و عقل ميدانيد حقير *« ولايت مطلقه فقيه »* را از دستورات قرآن و سنت و عقل ميدانم
از همين رو در اصل متن نوشته ام : {البته در تعيين نحوه و مصاديق و جايگاه لعن بايد همانگونه که قرآن و پيامبر اسلام و اهل بيت عليهم السلام دستور داده اند عمل نمود نه جلو افتاد و نه عقب} ولي امان از بي دقتي و ... واقعا اگر برخي عزيزان در همه مطالعاتشان اين قدر بي دقت و ... باشند که واويلا است
سلام بر همه دوستان.از کرامات شيخ ما اين است ...... عسل را خورد و گفت شيرين است.تاحالا متن جا نداشته نميشد ما تبعيت از ولي فقيه رو نشون بديم حالا مشکل فضاي فيد حل شه ميايم ميگيم ما ولايت مطلقه فقيه رو از قران ميدونيم و لذا تکرارش ميشه تکرار مکررات و تحصيل حاصل.شما ادم بسيار جذابي هستين.ادم مفرح و مشعوف ميشه کمي با شما حرف بزنه و کراراً مجمع فضايل رو در شما ببينه.
اينکه قدرت پاسخگويي به يه نقد علمي ما رو اينطور به ضعف و عجز بکشه و نتونيم مستدل جواب مخاطبمونو بديم و کلي بگيم اهل مطالعه نيستي و بي دقتي خوب اينکه دعواي بدون دليله.چرا نميگيم ما روي جهل رسوخ يافته در ذهنمون ميايم مراجع رو مخطي معرفي ميکنيم و بعد در عرض اونا حرکت ميکنيم؟اينکه ما فلان ماهيت رو از قران بدونيم و بعد لزومي به التزام عملي نداشته باشيم تناقضه
جناب* «امت واحده»* شما در اين مطلب چه مخالفتي با مراجع ديده ايد ؟؟!!
يعني شما همه سخنرانان و مثلا امامان جمعه شيعه در کشور ، که در *خطبه هاي نماز جمعه لعن ميکنند را ملتزم به دستور مراجع نميدانيد ؟؟!!* و همه منافق هستند و دشمن ولايت فقيه و فقط و فقط شما ولايت فقيه را قلبا و لسانا و عملا قبول داريد ؟؟!!
من همه نظرات را نخوندم!!! جالب بود!!! ناراحت نشيد مي خونم چه بحث جالبي مطرح کردن واقعا جاي بحث هاي خالي از تعصب در جامعه ما خاليه! و اين از اين بحثها بود.
اظهار برائت از نشانه ها و محک شيعه بودن است !!!! خدا به دادمون برسه مردود نشيما!!!
ممنون از حضورتان جناب *« نداي غديريان »* / البته خواهش مينمايم متن را با دقت مطالعه فرماييد بعد نظرات را بنگريد تا مثل برخي سروران دچار سوء برداشت نشويد / بازهم متشکرم
ان شاء الله!
ممنون
التماس دعا
*سلام گراميان* دو تصوير از لايحه 70 صفحه اي آماده براي تقديم به دادسراي روحانيت از فيدهاي دوست گرامي مون آيدي امامت و ولايت. http://8pic.ir/images/01223654535464330047.jpg و همچنين http://8pic.ir/images/47845807994980983417.jpg مواظب باشيم متحجرين لجوج ما را با چند حرف بظاهر زيبا و مذهبي مقابل ولي فقيه مظلوم مان قرار ندهند.
شکيبا!
@};- @};-سيد کاري بکن
سرکار شکيباي بزرگوار صبور باشين و با شفاف سازي کج روي اين گراميان رو در حد حوصله براي جوان ها باز کنين. ما هم سرمون کمي شلوغه اما بمحض تکميل توضيحات منضم به تصاوير ، شروع مي کنيم. روال قضائي دير و زود داره اما سوخت و سوز نداره.
والله سوگند ولايت ولي فقيه که در عصر حي و حاظر نيست جز امام مصلح و مطلق سيد و الشريف حاج علي حسيني خامنه اي هستيم به فدايش همان ولايت رسول الله است واين بدان معنا است
که به جز معصوميت که در وجود ولي ما سيد علي هستيم به فدايش در پاکي و والامقاميش تعبير مي شود در امر حکومت کمداري و رفع حوائج و ملزمات و شکيات و مهمات و مسائل کلي و ديني و حکومت داري و ظلم شناسي جهاد و صلح و همه چيز الا معصوميت ايشان بلا رسول الله ولايتشان بر ملت يکي است حال ولي فقيه با اين حرمت و درجه ديني و مادي و معنوي و حکومتداري و مرجعيت ديني
دليل اورد چون مثل اينکه جا نشد از ايشان نام ببرم توجيح پذير است يعني شما که در اد اين همه سخن که در صورت مسئله اورديد جايي لبراي وجود پاک و کمقرب و يکتاي حق و مطلق ولي حي و مطلق سيد و شريف حاج علي حسيني خامنه اي هستيم به فدايش است نبود؟ اخوي يک ذره صبر و شکيبايي و ايمان به واجبات و مسلمات ديني يک تکليف الهيست تا يک مسئله ديني شما اگر براي وجود مقدس و پاک
ولايت حي و مطلق سيد علي حسيني خامنه اي هستيم به فدايش جايي براي اداي دين و لپ مطلب نگذاريد از دشمن منافق و کافر و منافق و خوارج و مارقين و ناکثين و تکفيريان و بهاييان دراويش گنابادي و حجتيه و وهابيان و مناعدان الهي و انساني چون شبکه هاي اطلاع جمعي صهيونيستي که در يد گروه هاي صهيونيستي جهان است ديگر چه انتظاري ميي توان داشت؟
اگر کلات را ذره اي قاضي کني از اين ايراد ما که به ظاهر يک اشتباه رسم الخطي و لپي مي انگاريد مي ديد چه هجمه معنوي و مرتبتي و جايگاه اداي ديني و مطلبي وجود داشته که با نام نبردن نام مقدس و پاک ولي فقيه که در اين عصر اخر الزمان نبود جز سيد علي حسيني خاکمنه اي هستيم به فدايش بر مستمع وارد کرده و لپ بيان را از او دريغ داشته ايد
واي چه به سر ما خواهد اگر از مقدساتمون به اين سادگي گذريم و راه را براي سو استفاده مناعدين هموار ساختن هيچ پايگاه صيانت جمعي و جهاني را با تزلزل مواجه کرده ايم حداقلش اين است که اگر نخواستيم از ولايت نام ببريم حداقل نام خدا را بچه ولايي يا در رسانه اي که جمع کثير انرا بچه ولايتمداران تشکيل مي دهند به حرمت انان که از هم صحبتيشان بهره و نظر خود را در کنار پيام هاي ايشان رسم مي کنيم خارج کنيم و بزاري
اداي مطلب اگر ياريشان نمي کنيم و پشتشان را خالي مي کنيم لااقل عدم بص2يرت مخاطبين داخلي و ديني مان را به کول نکشيم اي کاش توانسته باشم براي شما اهميت و جايگاه نام ولايت فقيه که نيست در عصر اخر الزمان اين نايب بر حق امام عصر جز سيد علي حسيني خامنه اي هستيم به فدايش را بيان کنيم در حالي که به جاي توجيح و جبه گيري در برابر سوال و خواسته به جاي ما که اهميت دادن به اصول ديني و شرعي و مسلم ديني و شرعي و
به اين موضوع خواص و اداي مطلب که لزوم حفظ جايگاه اصل ولايت فقيه در جايگاه مطلب و کلام است همتدبجوييم و فراموش نکنيم اگر عزتي و قدرتي و جايگاه و مرتبتي امروز براي مقلدان و سرسپردگان اين جمع بشري است صرفا از پي اعتقاد به رسول اعظم ص و معصومين س و اولي لامر منکم که نبود در اين عصر اخر الزمان جز امام مصلح و مطلق سيد و شريف حاج سيد علي حسيني مخامنه اي هستيم به فدايش
به وجود کارساز و مسلم نافع و جاري نعمت شان مي باشد و بايد با همه هستي خود از ان اعتقادات صيانت کنيم تا از واجبات و مسلمات ديني خود که ولايت فقيه از اصول لايتغير ان است صيانت و حمايت به عمل اوريم که بتوانيم از برکات امام حي و مطلق و نايب برحق امام عصر عج هم خودمان بهره مند شويم و هم بازماندگانمان اخويذ قصدم نصيحت نيست قصدم ياداوري مسلماتي است که خود در انجامش بر هر شخص ديگري مسلم
دعوي ترم خدايلا همه ما را بيامرز و در صيانت از دين و ارمانهاي اسلام و واجبات عالم تشيع کهئ ولايت فقيه که صيانت و حفاظت و اداي مطلب و حفظ جايگاه ان در اداي مقصود و کلام بر هر ازاده مطيع ولايت فقيه واجب است ما را در برابر بارگاه الهيت سربلند و روسفيد بفرما امين يا رب العالمين
آمين يا رب العالمين / ممنون جناب *«كيوان گيتي نژاد و»*
حاج آقا اميد وارم جوابم را بدي شما به عنوان فردي که مبلغ ولايت فقيه هستيد اگر ملعوني به امام المسلمين نايب برحق ولي عصر عج افتراءودروغي نسبت دهد که موجب خارج شدن عده اي از دين و موجب پريشاني چهره ولايت نزد ولايتمداران شود خيلي برام مهم است که بدانم چه عکس العملي نسبت به اين ملعون از خود نشان مي دهيد؟سکوت نکنيد پاسخ را حتي اگر رو به من دوست نداشتيد عنوان کنيد به شکل جمعي عنوان کنيد ولي پاسخ دهيد
mp3 player شوکر
امامت و ولايت
رتبه 93
3 برگزیده
1513 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله دي ماه
vertical_align_top