پيامهاي ارسالي
+
تفسير منسوب به امام حسن عسکري عليه السلام: پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: روز اول شعبان شيطان سربازانش را در زمين پراکنده مي سازد و مي گويد: «بکوشيد در جذب بندگان خدا و مانع اطاعت آنان از خدا شويد» و خداوند ملائکه را در زمين پراکنده مي سازد و فرمان مي دهد: «بکوشيد در ثابت نگه داشتن بندگان من و ياري آنان بر نيکي. همه بندگان من بواسطه شما سعادتمند مي شوند مگر طغيانگر و عاصي
*ابرار*
93/3/26
الف ن
و خداوند در اين روز فرمان مي دهد درهاي بهشت را بگشايند و درخت طوبي شاخه هايش را در زمين بگستراند و درهاي دوزخ گشوده شود و زقوم شاخه هايش را در زمين بگستراند و فرشته اي ندا کند: اي بندگان خدا درهاي بهشت باز شده و طوبي شاخه هايش را فرود آورده است پس به شاخه هاي طوبي درآويزيد و جهنم باز شده و زقوم شاخه هايش را در زمين گسترانيده است از زقوم بپرهيزيد که هر که به شاخه اش درآويزد به جهنم کشيده شود
الف ن
و هر که به شاخه اي از طوبي درآويزد به بهشت برسد. هر کدام از شما که کاري نيک انجام دهد از چنگ زنندگان به شاخه طوباست و هر که عصيان کند به زقوم چنگ زده است
الف ن
در همان تفسير به نقل از پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم روايت شده است که: زقوم براي مخالفان برادر و وصيم علي بن ابي طالب عليه السلام مهيا شده است
الف ن
و در بحار نقل شده از آن حضرت که در شبي که به معراج رفتم در سدرة المتنتهي خانه علي بن ابي طالب را ديدم در جنت عدن که درخت طوبي در آنجا روييده بود و اين درخت شاخه هايش را در همه خانه هاي بهشتي کشانده بود.
+
راستي شايد اين روزها امام حسين به مکه برسند اما بگذاريد مقايسه اي داشته باشم بين امام حسين و امام رضا عليهما السلام هر دو قبل از رفتن به غربت و حرکت به سوي مشهد و مذبح خويش به زيارت کعبه رفته اند و هر دو قبل از سفر خبر از شهادت خويش داده اند آن يک به نداي اراد الله ان يراک قتيلا و اين يک با بيان اينکه اين سفر بازگشتي ندارد
*ابرار*
93/3/26
راستي يادم رفت هر دو اهلبيتشان را به ديار شهادتشان کشانده اند آن يک با آوردن کاروان عاشورايي و اين يک با انتشار قبيله اش در ايران
راستي هر کدامشان خواهري دارند که فخر عالم است و نمونه اي از عصمت زهرا آن يک زينب دارد و اين يک معصومه.
+
امام صادق عليه السلام فرمود: روز قيامت افرادي را به جهنم مي برند و خداوند به خازن جهنم فرمان مي دهد:
دستانشان را مسوزان که به ياري بندگانم شتافته و پاهايشان را مسوزان که به مسجد رفته و صورتشان را مسوزان که به خوبي وضو گرفته اند و زبانشان را مسوزان که قرآن قرائت کرده و قلبهايشان را مسوزان که حافظ قرآن بوده است.
*ابرار*
93/3/26
خازن جهنم به آنان مي گويد: اي بيچاره ها شما با اين همه کار نيک چرا به جهنم افتاديد؟ آنها مي گويند: ما اين کارها را براي غير خدا انجام مي داديم (ريا ميکرديم يا به خاطر پول و يا به خاطر آرامش خودمان اينکارها را انجام مي داديم) و خازن جهنم به آنان مي گويد: برويد پاداشتان را از آنکه به خاطرش اين کارها را انجام مي داديد بگيريد
+
داستان يوسف را که در قاب تلويزيون ببيني و تباهي جامعه آنروز را که در نظر آوري خواهي دانست کيد شيطان ضعيف است شيطان هر چه سعي در تباهي داشته باشد باز هم خدايي خدا نمايان تر خواهد شد چرا که اگر تباهي به حدي برسد که جز مردي آسماني نتواند محوش کند دليلي قاطع بر قدرت خدا و عجز مدعيان دروغين و مخلوقات خواهد شد.
fereshteh
93/3/6
همين است که مي گويم کيد شيطان ضعيف است بيچاره جان مي کند دست خدا را مخفي کند غافل از اينکه چشمها را به ظهور ديگري از آستين الهي متوجه خواهد ساخت
تباهي دنياي کنوني ما نيز بوي مهدي موعود را بر دلها مي نشاند. همو که جهان را سرشار از عدل و ايمان خواهد کرد آنگاه که همه بشريت در رهايي از تباهي عاجز باشند. البته يادمان نرود قبل از ظهور يوسف فاطمه دلمان را با او پيوند بزنيم که فرق بسيار است بين مجاهدان و قاعدان بلکه همين تباهي، افتناني است براي شناخت مجاهدان و قاعدان و بلکه راستگويان و راستگونمايان ليعلمن الله الذين صدقوا و ليعلمن الله الکاذبين
+
قم را دوست دارم اما نه بخاطر فضاي شهريش که به شدت دلگير و بي نظم و فلان تو فلانه (مثلا تو مايه هاي شير تو شير)
قم را دوست دارم اما نه به خاطر مدارس علميه و مراکز حوزويش که به مديريتش اعتراض دارم و البته تقدس و معنويتش قابل نقد نيست يا بهتر بگم من کي باشم که به معنويت بعضي حوزه هاش نظر بدي داشته باشم
* هاتف *
93/3/3
قم را دوست دارم فقط به خاطر عاشقاي اهل بيت
قم را دوست دارم فقط به خاطر افراد فرهيخته و خوش ذوقي که در اين شهر زندگي ميکنند. بله ارزش هر شهري به جوّ غالب فکري و فرهنگي آدماشه و از اين جهت قم با ارزشه اون قدر با ارزش که گمان ميکنم اگر اندکي ذوق و هوش داشته باشي و همت هم چاشنيش باشه دستاورد فکري باارزشي خواهي داشت
+
*نگاه*
مصباح الشريعه: حضرت عيسي عليه السلام فرمود: آگاه باشيد مرگ براي شما بهتر است از اينکه به چيزي که از نگاه کردن به آن نهي شده ايد بنگريد.
* هاتف *
93/3/3
در صدر اسلام بانويي بيمار شد و مردي به عيادتش رفت عبدالله بن مسعود به او گفت: «گناه عيادت آن زن [که به تو نامحرم بود] از ثواب عيادتش بيشتر بود. زيرا نگاه به نامحرم تمناي حرام يا آرزوي باطل را در دل مي روياند و اين تمنا و آرزو از بين نمي رود مگر به اينکه با آتش ندامت و گريه پاکش کني يا با حرام (فکر حرام يا وصال حرام) تمنا و آرزويت را پي بگيري و البته در اين صورت راه جهنم را بر خويش هموار ساخته اي
+
بسم الله
مدتي است که بخاطر نان، مجبور شدم از ظاهر کار اصليم خارج شم و مديريت يه کارگاه توليدي پمپ هيدروليک را قبول کنم. از اين جهت هم خدا را شاکرم که توفيق کسب حلال رو بهم داده و هم ناراحت از مسائلي که در پيرامونم مي بينم.
جمله اي دارند حضرت عيسي عليه السلام که: نشستن با عالم در مزبله بهتر است از نشستن با جاهل در کاخ.
* هاتف *
93/3/3
اکثر افرادي که با ما در اين رسته کاري مرتبطند مردماني هستند ثروتمند حتي قيمت اتومبيل سواري بعضي از اونا 730 ميليون تومنه اما متاسفانه اکثر اين افراد ثروتمند داراي نگرش ضعيف و ادبياتي سخيف هستند و به روزمرّگي و توقف در دنيا مبتلا شدند. نه رايحه حکمت از صحبتشون استشمام ميشه و نه اثري از حيات دل در کاراشون پيداست
اينجاست که اون حديث حضرت عيسي عليه السلام برام معناي متعالي تري پيدا مي کنه و درونم از فراق فضاي علمي و معرفتي ملتهب ميشه.
به ياد بياريم داستان قارون و برخورد متفاوت دو گروه دنيا طلب و عقبي بين رو که دنيا طلبها تا قبل از نابودي قارون دلشون براي نعبم دنيا که در دست قارون بود پر ميزد و ميگفتند اي کاش ما هم مثل قارون بوديم و اهل عقبي بهشون يادآوري مي کردند پاداش الهي ارزشش بيشتره و قدر مرتبه خودتونو بدونيد و در دنيا متوقف نشيد و وقتي که قارون نابود شد تازه اهل دنيا اندکي به خودشون اومدند
+
اين روزها سريال تلويزيوني *در چشم باد* از شبکه شما و شبکه تماشا پخش ميشود اگر چه پخش اوليه آن چند سال پيش انجام شده است اما پخش مجدد آن جاي بررسي را باقي مي گذارد.
*ابرار*
93/1/5
من البته اصطلاحات سينمايي و امثال آن را که معمولا منتقدان به کار مي برند بلد نيستم و قصد هم ندارم به بررسي جزء جزء صحنه هاي آن بپردازم اما همين قدر مي دانم که گويا جناب جعفري جوزاني عِرق مذهبي را ناديده گرفته و فقط به حميت ملي توجه داشته اند
روايت اين سريال از طهران قديم به گونه اي است که گويا ناجيان و حاميان مردم فقط داش مشدي ها و لوطي ها بوده اند. تنها کاراکتر برجسته مذهبي اين سريال يا همان ميرزا حسن ايراني نيز جنبه مذهبيش تحت شعاع جنبه مليش قرار گرفته است
+
*سينما و انتقال مفاهيم*
سينما ماهيت اثباتي دارد و نمي توان براي آن ماهيت سلبي قائل شد. يعني اگر حتي فيلمي براي نقد موضوعي ساخته شود و در آن فيلم به طور مستقيم آن موضوع به نمايش درآيد مخاطب بيش از انکه متوجه نقد آن موضوع شود آن را به عنوان يک هنجار حداقل در پس ذهن خود خواهد پذيرفت
*ابرار*
93/1/5
فرض کنيد فيلمي را در نقد روسپيگري بسازند و در آن صحنه هاي روسپيگري چه به نحو کنايه و چه به نحو مستقيم به نمايش درآيد و فيلمساز هم اظهار کند که هدفش نشان دادن زشتي روسپيگري است باز هم مخاطب بيش از آنکه از فحشا متنفر شود، در پس ذهن خويش به آن متمايل خواهد شد يا حداقل نسبت به آن بي تفاوت شده و واکنش مقابله کردن را از دست خواهد داد
اينکه در جشنواره فيلم فجر سي و دوم فيلمي را به نمايش درآورند و يک چادري روسپي را نمايش دهند يا طلاق و خيانت به شوهر را به تصوير کشيده و به عنوان رئال به خورد مخاطب دهند نتيجه اي بسيار اسفبار را به دنبال خواهد داشت
+
حدود نيم ساعت پيش وقتي وارد صفحه اول پارسي بلاگ شدم در ليست وبلاگهاي تازه به روز شده به وبلاگي برخوردم که به صورت غير مستقيم سعي در توجيه روابط دختر و پسر داشت.
ياسيدالکريم
93/1/3