شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام

تسبیح دیجیتال
+ *نوجوانان* اغلب وقتي به اين سن ميرسند نسبت به پدر و مادر خود بي‌احترامي ميکنند و اين نشان دهنده رشد آنها است. آنها ادعا ميکنند که به استقلال رسيده اند. سالهاي نوجواني را مي توان بين دوران کودکي و بزرگسالي دانست اين رفتارها در نوجوانان طبيعي است، بايد آن را تحمل کرد، چگونه شما به عنوان يک پدر و مادر واکنش نشان مي دهيد؟
سالهاي نوجواني سالي است که شخص در دوران کودکي و بزرگسالي گير کرده و ممکن است برخي از ناکامي ها را دراين سن مرتکب شوند. در حالي که اين ممکن است طبيعي باشد ، بايد آن را تحمل نمود، پس چگونه شما به عنوان يک پدر و مادر واکنش نشان مي دهيد؟
بيشتر فرزندان ، به والدين خود عشق مي ورزند ، اما اين حالت تنها براي زماني است که والدين در نهايت محبت و مهرباني با آنها رفتار کنند. در صورتي که نيازهاي آنها تأمين نشود ، حس دوري از والدين در آنها شکوفا مي شود. همواره پدر و مادر فرزند خود را دوست دارند و اين عشق ذاتي است زيرا که آنها را به دنيا آورده اند ، ولي اين به تنهايي براي فرزندان کافي نيست .
شرايط دلخواه فرزندان به دنبال تأمين نيازهاي خود هستند . هر چه بزرگتر مي شوند ، انتظارات و نيازهاي آنها نيز نمايان تر مي شود . اگر پدر و مادر به درستي آنها را درک نکنند و نيازهاي عاطفي و مادي آنها تأمين نشوند و در ادامه محدوديت هايي را براي آنها مقرر کنند ، نارضايتي فرزند آغاز مي شود و به تدريج اين نارضايتي ، تبديل به تنفر مي شود!
آنها انتظار دارند که والدين در هر صورت به رشد شخصيتي آنها نيز اهميت بدهند. تأثير شرايط محيطي علت ديگر تنفرگرايي فرزند ، اثرات شرايطي است که والدين براي آنها فراهم مي کنند. همانطور که آنها در محيط بيرون تأثير پذير هستند ، شرايط و جو منزل هم بر آنها موثر است . خيلي از والدين ، با بحث و جدل و استرس هاي متوالي در منزل ، فرزند را تحت فشار روحي قرار مي دهند.
با اين اوضاع آنها نمي توانند به درستي بر درس يا فعاليتهاي مفيد خود در منزل تمرکز کنند . همچنين با وجود شرايط نه چندان مناسب محيط بيرون از منزل ، همچون ، افراد و دوستان ناباب که آنها را هميشه به راه خطا مي کشانند ، فرزند خود را در تنگنا مي بيند و در اين حالت است که اهانت و بي حرمتي به والدين ، از جانب او آغاز مي شود و آنها را اشخاصي خودخواه و بدون ملاحظه مي خواند.
راه حل شايد راه حل آن از نظر برخي بررسي ها آسان باشد، ولي زمان مي برد. شما براي ايجاد عاطفه و محبت با فرزندان خود همواره بايد صبور باشيد. به آنها عشق بورزيد، براي آنها وقت بگذاريد و آنها را درک کنيد. به صحبت هاي آنها بطور دقيق گوش فرا دهيد. آنها را تشويق کنيد تا از دوستان ناباب خود دوري کنند و در اين راه از هيچ کمکي دريغ نکنيد.
آنها را در پيشرفت درس و به سرانجام رسيدن اهدافشان ياري کنيد. سعي کنيد شرايطي را فراهم آوريد که رشد شخصيتي آنها در جهتي مثبت نيل پيدا کند . @nooredideh_nojavan
کانال تلگرامي *نور ديده* که لينکش تو نظرات هست، کانال مفيديه براي والديني که فرزند نوجوان دارن. پس اگه نوجوان تو خونه دارين حتما عضو شين و اگه خودتون نوجوانين، مادر و پدرتونو عضو کنين. خيلي به بهبود روابط و درک متقابل کمک مي‌کنه :) @};-
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} بسيار عالي. .. من و همسرم مدتهاست عضويم و واقعا مطالب خوبي داره... سپاس از انتخاب شما @};-:)
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} فداي شما دوست نازنينم :) @};-
{a h=emozionante}.: فاطمه بانو :.{/a} زنده باشيد مهربانو@};-:)
{a h=yajaavad}انديشه نگار{/a} :) @};-
mp3 player شوکر
.: ام فاطمه :.
رتبه 69
27 برگزیده
559 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
.: ام فاطمه :. عضو گروهی نیست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله فروردين ماه
vertical_align_top