شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

پيام‌هاي ارسالي

ساعت ویکتوریا
ماشاءالله اينقدر محکم حرف ميزنيد که جاي هيچ اگر و امايي باقي نميمونه، و اين چقدر خوبه براي ماهايي که گرفتار هزار اگر و اماي واهي شديم...
@};-
@};-
ابراز مروت طريقت هدايت شفاعت اهل بيت کرامت جان دل سلامت دين خدا صلابت حس و خوشايند بندگي رفاقت با دوستان هم سرگرم آنان که شعار حيدري در پي مکتب حيدري يا سيد علي س هدايت ام به حرمت حيدري و ثاني همه آشناي من همان عمل به حسن کرم و کرامت بندگان خدا از من نگير اين حرمت بندگي و سربازي از صراط مستقيم و بيعتي يسارا و ذوليمين بل ولي مطلق خدا و علمدار سپاه دشت احمر سيد مجتبي د ظ ع
+ [وبلاگ] رسم پاكان (1)
عالي بود@};-
اللهي بنده ات را شرمنده عزيزانش نکن آبروي مردي را به نامردان وامدار ولايت را اگر دليل خلقت امروز ماست شفيع دنيا و آخرت ما بکن دليل دلبري او همين خاندان مکرم است شفاعت دين خدا بر صراط مستقيم اهل بيت النبوه و امامت است چالش دل ما چالش دين خداست ک امت ملت ما به حسن انتخاب مهدي صاحب الزمان عج است
+ هر کس سحر بيدار باشد به هر چه ميخواهد ميرسد چرا که در اين زمان همه کاره دنيا و اخرت در حال دعاست. -
همه 5 نظر
2560،32،110،40،538.حيدريم حيدري در پي حيدر است لافتي الا علي لاسيف الا ذوالفقار
+ قال الباقر عليه السلام: تمام الحج لقاء الإمام. (المصدر: العلل ص 459 ، العيون 2/262) کلمه تمام و فعل ان "تمّ يتمّ" در لغت يعني تکميل شدن اجزاي يک شيء.حج هم که مشخص است و اشاره به عمل مخصوص عبادي است.لقاء بمعناي روبرو شدن و مصادف شدن با شيء است.واينکه لقا به رويت ترجمه ميشود بخاطر اين است که از اثار و لوازم روبرو و مصادف شدن با چيزي ديدن ان چيز است و امام هم که مراد حضرات معصومين هستند
مي‌ فرمايد اگر قرار است حقيقت حج بجا آوردن تکميل شود وکلمه حاجي بر زائر بيت الله اطلاق شود او بايد با امام روبرو ومصادف شود.هروقت ما به لقاء (با توجه بمعناي لقاء)خود وجود شريف عصاره تمام انبياء و اولياء حضرت خاتم الاوصياء نائل بشويم..بله، اين مقصود از حج محقّق ميشود.لازم به يادآوري‌ ست که جميع عبادات شرع انور اسلام داراي چنين استعداد و قابليتي هستند که فرد انجام دهنده رو به لقاء خود معصوم برسانند
جوهره نماز روح عبادت روزه و ساير عبادات، رساندن فرد به لقاء معصوم است.بايد باور بشه نماز چنين قابليتي رو در خودش داره که ما رو به اين رتبه برسونه.بقول دوست مون اين ‌ها سخنراني و لفظ قلم حرف زدن و حرف ‌هاي رنگارنگ نيست. اين عبادات به اين اثر خاصش نرسه ما در هجران از ولي خدا خواهيم بود و جاهلانه از اين عالم مفارقت خواهيم کرد؛ که شرح پريشاني وقت رفتن تا حضور در عالم آخرت دوصد مثنوي نياز داره.
بعدی همه 11 نظر قبلی
سلام دوستان عزيز. تشکر از توجه همه عزيزان.@};-
السلام عليک يا اهل بيت النبوه و موضع الرساله و مختلف الملائکه و محبت الرحي و معدن الرحمت و خزان العلم و منتح الحلم و اصول الکرم و قادت الامم و اوليا نعم وعناصر الابرار و دائم الاخيار و سلامت النبيين و صفت المرسلين و عترت الخيرت الرب العالمين و رحمت الله و برکاته
هدايتم همان وقار مقرر 2560 است اي يار.جهاد در راه خدا بي ولايت چرت محض است که بايد که نداند بي ولايت خدا جنت بر کسي موهب نشد جمال خداوند بر سر نبي و پنج تن هرگز بسته نبود خواهشم خواهشي انقلابي ست آن انقلابي که حيدر حي و ثاني از پيش از خلقت در من کردند جاويد
+ تمام مسائل ودستوراتي که در قران شريف وروايات مطرح مي‌شود سه مرحله هستند.1.دستور العمل خام و بالقوه 2.پس از به کار بستن آن توسط عاملين مرحله حال 3.در صورت استمرار و ادامه مرحله مقام.// پس يادر مرحله‌ي بيان دستورالعمل است که شما بايداين را به کار ببنديد؛يا در مرحله‌ي اين است که شما به مرتبه‌اي رسيده‌اي که اينها آثاري پيدا کرده است.
منتها اينها به صورت حال است به اين معنا که هنوز براي شما تثبيت نشده است .ولي وقتي که حالات براي دسته‌ي دوّم يعني براي متوسطين، مقام بشود، اين شخص جزء اشخاص قسم ثالث مي شود. .البتّه بايد به اين نکته توجه کرد که خيلي از حالات در سطح متوسطين، در اثر کثرت ورود، تبديل به مقام مي‌شود ولو اينکه هنوز به مرتبه‌ي سوّم نرسيده باشند.
کثرت ورود در اين حالات به اين معناست که از بس اين حالات بيشتر تکرار مي‌شود و بر سينه‌ي انسان سالک وارد مي شود، آهسته آهسته تبديل به مقام ميگردد. يعني شخص ديگر در اين مرحله در اين حال تثبيت مي‌شود، با هيچ طوفان و گردبادي اين حالت را از دست نمي‌دهد. در آنجا ديگر به آن حال، مقام کفته مي شود. لذا کل مسائلي که در قرآن از آن بحث شده است را دقيقاً مي‌توانيم بر اين سه رتبه تقسيم کنيم .
بعدی همه 24 نظر قبلی
سلام و عرض ادب خدمت جناب الهي بالحــــــجه عزيز و گرامي. تشکر ويژه از محضرتون بابت ارائه مطلب گهربارتون.تشکر ويژه از مديران با تدبير و خردمند که بستر فراهم کردند تا فضاي استفاده از فيدهاي اساتيدي چون الهي بالحجه عزيز ديگه فراهم نشه!!؟يه پيشنهاد هم خدمت اين دوستان تدبير گر دارم که اگه ميشه چندتا فيد بزنند و شرح بدن امثال اين فيدها رو... که به نظر پيشنهاد گران و زيادخواهانه اي هست B-)
ساعتها بايد نشست و خوند و کمک گرفت تا بشه از مطالب همين يه فيد به قدر خودمون استفاده کنيم که اين قدر و اندازه هم.... حالا رفقا نيان ايراد بگيرند که چرا بزرگ نمايي ميکني.شرح و استخراج کلام خدا و معصوم و تنظيم آن در قالب يه فيد به نظر از هرکسي برنمياد، که اگر برميومد؛ امثالش بايد ميديديم. جناب الهي بالحجه عزيز تشکر و قدرداني ميکنم بابت زحماتتون.ان شالله در فضاهاي ديگه خدمتتون باشيم @};- @};-
+ *بسم الله الرحمن الرحيم* *نقش مهم عدد در هدايت و تقويت نور چراغ هدايت توسط آن* استاد: تسبيحات حضرت زهراسلام الله عليها چيه؟ دانشجو: 34 مرتبه الله اکبر 33مرتبه الحمدلله و 33مرتبه سبحان الله استاد: احسنت استاد: در دين اسلام به اين مطالب گفته ميشه دستور العمل، اعمالي که در قالب مستحبات در دين ريخته، بهش ميگن دستور العمل، و تمام اين دستور العمل ها داراي اثر خاص زنده تکويني خارجي قابل چشيدن هستن
حالا برخي از اين دستورالعملها داراي عدد هستند و ماهيتش رو خدا با تکرار در قالب عدد در نظر گرفته، يا مثلاً استغفار 70 مرتبه دانشجو: اثر خاص زنده تکويني خارجي قابل چشيدنش چيه استاد؟ اصلاً تکويني خارجي يعني چي؟ استاد: آدم بچه دار ميشه... آيا فرزندش خياليه؟ دانشجو: خير استاد، واقعيه استاد: با گفتن اين ذکر چيزي توليد ميشه براي انسان که بلا تشبيه، بلا تشبيه، انسان انگار خودش رو داراي فرزند ميبينه،
امايه نکته وجود داره در هر دستور العملي که مشتمل بر عدده دانشجو: يعني روي تعداد بايد دقت کنيم استاد: اينکه ميگيم 34بار الله اکبر، آيا تعداد براي خدا مهم بوده که گفته 34 يا نه؟ دانشجو: حتماً مهم بوده استاد: خب پس الله اکبر سي و چهارم با الله اکبر اوّل، قطعاً بايد فرق داشته باشه ديگه؟ دانشجو: يعني بايد بريم بالاتر استاد: احسنت، اگه قرار باشه همش يکي باشه تکرار لغوه ديگه؟ دانشجو: بله استاد
بعدی همه 19 نظر قبلی
کسي متّقي است که خدا را در چشم، در تمام کارهايي که ميکنه و در تمام جاهايي که حرف ميزنه أعلي بدونه. اين وقت معناي سجده منتقل ميشه به زندگي. شما شبانه روز در سجده هستيد؟ أعلي است ديگه، خدا أعلي است. هر کي ميگه "سبحان ربّي الأعلي و بحمده" داره سجده ميکنه ديگه. چقدر ما توجهمون به اين أعلي بودن ربّه؟ وقتي که ميخواين کاري کنيد، يک حرکتي بکنيد، در هر حرکتي و فعلي انديشه کردن...
که آيا اين درست است؟ مثلاً مطابق با دستور خداست يا نه؟ ميشه ربّ من أعلي است. پس اينجوري خدا داخل شد در تمام انديشه هاي من. «وَ صَلَّي اللّهُ عَلَي سَيِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرين» 21/11/92
+ الذين آتيناهم الکتاب يتلونه حق تلاوته کساني که به آنها کتاب داديم، قرآن را تلاوت ميکنند اونطوري که شايسته اين آيات است .اولين چيزي که شايسته تلاوت است جيست؟ تلاوت ماندگار و تاثير گذار چيه؟. در قرآن هم داريم با هر بار تلاوت بايد انسان تغييراتي بکنه. ما در محضر قرآن، به سان يه بچه دو ساله هستيم که هيچ گونه اطلاعي نداريم، درين راستا و در مسير فهم قرآن حفظ قرآن چيه و چه آثاري داره؟
چشيدن منافع و نتايج و ثمرات حفظ قرآن چجوري محقق ميشه؟ آثار تلاوت چيه و چجوري مياد ؟ نقش حفظ و انس با کلمات و معارف قرآن تو زندگي آدم چيه و راه پياده کردن ش چيه؟ زندگي آدم شبانه روز قرآن بشه يعني چي. نفس آدم حق بشه يعني چي؟ جناب عايشه فهميد کان خلقه القرآن. خلق و خوي پيامبر قرآن بود نه برگرفته يا مثل و مانند قران. اگه ما اينها رو ندونيم ونچشيم و گره هاي کارو برطرف نکنيم خيلي مغبون خواهيم بود.
همه 5 نظر
ممنون بابت مطالب @};-
تشنه...
چشيدن منافع و نتايج و ثمرات حفظ قرآن چجوري محقق ميشه؟ آثار تلاوت چيه و چجوري مياد ؟ نقش حفظ و انس با کلمات و معارف قرآن تو زندگي آدم چيه و راه پياده کردن ش چيه؟ زندگي آدم شبانه روز قرآن بشه يعني چي؟؟نفس آدم حق بشه يعني چي؟
+ بسم الله الرحمن الرحميم انسان در سايه عدم تقوا و کثرت خوض در محرمات و اهمال واجبات الهي مرتبا براي خود ظلمت توليد ميکند.پس اسباب ظلمت انسان محصول خود اوست.اسباب ظلمت و غبار بر جان نشسته انسان بدست خود اوست.
ذکر مبارکه يونسيه*(لا اله الا انت سبحانک.اني کنت من الظالمين)* يکي از کليدهاي خروج انسان از اين ظلمتهاست
اقوال غير مستند فراواني در کتب اخلاقي و شرحال علما در کيفيت و مقدار و زمان انجام اين عمل بيان شده اصح اقوال براي انجام اين عبادت نوريه پس از اذان صبح است انهم در حال سجده و به مقدار 110عدد.
بعدی همه 20 نظر قبلی
سلام محمد خوبم.نه درست نيست.شما ابدا مزاحم نيستين.برين تو فيد ادامه نظراتتون رو در مورد مبحث باز شده پيگيري کنين.البته لطفا@};-
سلام عليکم /*25 رجب روز شهادت امام کاظم عليه السلام تسليت باد...{ http://parsiyar.ir/nooreghadir/Feeds/8640325/ }*
+ با سلام. راه رسيدن به مقصد (محل صيد عنقا) بالا بردن کيفيت تحصيل است نه سريع خواندن دروس.
بعدی همه 9 نظر قبلی
سلام بر شما :) صحيح است :)
@};-
+ *ادامه ي توضيح فراز اول خطبه7 نهج البلاغه* *دَبَّ وَ دَرَجَ فِي حُجُورِهِمْ* دب: جنبيد شيطان. داب: کسي که آرام آرام مي جنبد. جهشي نيست، جنبه آرام و آهسته حرکت کردن بر حالت جهيدن غلبه دارد. اکثراً آرام حرکت ميکند. دَرْج: جهش است. يعني يک صعود بلند -وقتي مي‌گوييم از درجات ثواب برو بالا- يا نردبان حجور. جمع حُجْر: آغوش و دامان
يعني تخم گذاشته شد، جوجه شد، آرام آرام جنباند جوجه‌هايش را و بعد جنبش سريع داد، و آرام آرام بالا رفت در آغوش انسان.*رشد جهشي و پروازي جوجه ها چيست؟ براستي عنان انسان بدست اين خبيث رجيم بيفتد انسان را تا بکجا ميبرد؟ آغوش و دامن انسان چيست که مأواو منزلگاه آخر دستاوردهاي شيطان توسط مولا معرفي شده؟*
.اينکه ما نمي‌توانيم دو رکعت نماز آرام بخوانيم از همين است. حضرت مراحل دعوت تا تسلط شيطان بر انسان را توضيح فرموده‌اند، فقط تمثيل نيست. شيطان هم خيلي ماهرانه انسان را تا خلود در آتش راهنمايي مي‌کند. تمام اين افعال در اين خطبه خالي از زمان هستند. مربوط به يک زمان خاص نيست. تا شيطان، شيطان است... اين برنامه‌ي دَبَّ وَ دَرَجَ وجود دارد. وقتي به مرحله درج مي‌رسد حضرت صفت را عوض مي‌کنند
بعدی همه 21 نظر قبلی
@};-
شکيبا!
خطبه هفت نهج البلاغه يکي از راهگشاترين راههاي مبارزه با نفوذ تدريجي شيطانه که هر وقت ميخونم نگران ميشم.....ضمنا بيماري هم همينطوري در بدن ظاهر ميشه و ميشه از اين خطبه به يکي از پيشگوييهاي حضرت در مورد بروز بيماريهاي روحي و رواني و جسمي در انسان هم اشاره کرد(البته حمل بر تفسير نشه برداشت خودمه اين مطلب رو مسامحتا ذکر کردم)
+ با سلام .. هر چه در اين دنيا و مافيها است از يک ساعت به اذان صبح تا بعد از طلوع افتاب است همه چيز درين مدت دو ساعت و نيمه نهفته و مستتر است. -
آموزش پیرایش مردانه اورجینال
الهي بالحـــــــــجه
رتبه 92
4 برگزیده
58 دوست
محفلهای عمومی يا خصوصی جهت فعاليت متمرکز روی موضوعی خاص.
گروه های عضو
الهي بالحـــــــــجه عضو گروهی نیست
فهرست کاربرانی که پیام های آن ها توسط دبیران مجله پارسی یار در ماه اخیر منتخب شده است.
برگزیدگان مجله آذر ماه
vertical_align_top