شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار

آثار بزرگوار شهيد مطهري، مثل ياد او زنده است. افراد مشتاق نخواهند گذاشت که اين مطالب عميق و عريق، از دست و ذهنيت جامعه خارج بشود.
(مقام معظم رهبري مد ظله )

با عرض سلام

به اتاق مطالعاتي، تحقيقاتي حکمت مطهر خوش آمديد

*هدف از ايجاد اين اتاق  مطالعه هدفمند کتب شهيد بزرگوار مرتضي مطهري رحمة الله عليه   ميباشد
*سعي شده ابتدا کتابهاي  ساده تر براي مطالعه و برگزاري مسابقه  انتخاب بشه و به مرور ان شا ءالله کل کتابهاي ايشون توسط کاربران گرامي  مطالعه بشه
*زمان بندي مسابقه طوري تنظيم ميشه  که هر يک از کاربران با صرف متوسط  روزانه  نيم ساعت وقت بتونند به راحتي کل مطلب را بخونند و در مسابقه شرکت کنند

*بعد از مطالعه تعداد صفحات مشخص شده مسابقه اي 20 سئوالي بصورت چهار گزينه اي برگزار ميشه.

* به ده نفر از برگزيدگان هر نفر  20 هزار تومان افزايش اعتبار تعلق ميگيره

بزرگواراني که مايل هستند در هزينه هاي اين کار فرهنگي و ثواب اون شريک باشند با مدير اتاق تماس بگيرند

استقبال شما بزرگواران مشوق ماست

در پناه حق موفق و مويد باشيد

 

پيام‌هاي اتاق

چراغ جادو
+ سلام و اما صندوق بررسي سوالات پيرامون آزمون کتاب احياي تفکر اسلامي هر جا مشکل دارين بفرمايين
عطر ياس.
آخجون انتقادات
ممنون از مسابقه ي معنوي که براي ما تدارک ديديد...فقط دو تااشکال:سوال 9 رو اشتباه تصحيح کرديد در صفحه ي 46 کتاب حضرت علي در نهج البلاغه تقوا و عمل رو مرتبا تکرار کرده است.و درباره ي سوال 2 در صفحه ي 75 لذتهاي آخرت نتيجه محروميت هاي عمدي که بشر خودش براي خودش ايجاد کند *نيست* .و شما به غلط* است* رو درست اعلام کرديد. به نظر من گزينه ي 4 درسته.
عطر ياس.
سوال يک که جوابش کاملن اشتباه است *با توجه به صفحه 76 کتاب آخرش* پس اين منطق هم در باب زهد در اسلام وجود ندارد که کسي خيال کند من از لذت حلال دنيا چشم مي پوشم براي اينکه در عوض لذتي در آخرت به من بدهند و معاوضه کنند چنين معاوضه اي وجود ندارد .
براي خانم ابرار هم خ فرستادم گويا نيستن
عطر ياس.
خانم اظهري جون من فکر مي کنم گزينه ب درست تره چون صفحه قبلش ميگه لذت هاي حلال دنيوي اشکالي نداره پس گزينه 4 هم درست نيست // عيب نداره بعدا ميان ميخونن
خواهري من غلط بودن 3 تا گزينه به جز 4 رو پيدا کردم الان بايد برم جايي ميام عرض مي کنم
عطر ياس.
سوال 9 رو هم که خانم اظهر فرمودن حتي اگه ما مي خواستيم مفهومي بگيم ايمان و عمل ، دو گزينه درست بود
عطر ياس.
آخه گفته سوال تفکر قرآني // قابل جمع نيستن به نظر من با چنين معاوضه اي بين لذت دنيا و آخرت وجود ندارد به نظرم يه مفهوم رو ميرسونه
عطر ياس.
سوال 18 - اين يکي رو مطمئن نيستم ؛ اگه توضيح بدين شايد قانع بشم / آخه اول صفحه 65 گفته آيه نازل شد : ميانه روي را از دست نده ، درسته متن داره از زهد ميگه اما اينجا ميگه ميانه روي کن
* سوال 9 اشتباه تصحيح شده چون عين متن كتاب تقوا و عمل هست.سوال 2 هم نظر خانوم اظهر رو تاييد ميكنم وبه نظر من هم 4 درسته. سوال يك هم با توجه به متن فك ميكنم 4 گزينه درست تريه...
*از نظر من سوال هجده ميانه روي درسته چون عين متن كتابه و مفهومه آيه كاملا مشخصه*
عطر ياس.
سوال يک رو منم با توجه به اينکه گفته بر مبناي آيه گزينه 4 رو تو متن ديدم اما از مفهوم آيه گزينه دو رو ميشه قبول کرد // اما خو همه به سوال نگاه مي کنن نه به خودشون :(
عطر ياس.
اما کماکان من نظرم اين است که سوال 2 گزينه 2 صحيح است تو صفحه 75 پاراگراف وسط رو بخونيد ميگه لذت در دنيا براي محروميت در آخرت و يا محروميت در دنيا و لذت در آخرت با هم جمع نمي شوند و از نظر اسلام مردوده و درست بعدش سخن امام علي رو ميگه که پرهيزکاراني هستن که هم نعمت دنيا را برده اند و هم نعمت آخرت را در دنيا بهترين ها رو داشتن و درآخرت به نعمت عقبي رسيدن
سوال دو هم باتوجه به متن كتاب كه صريحا ميگه گزينه يك و سه اشتباس...گرينه چار عين متن كتابه
عطر ياس.
پس لذت هاي حلال دنيا لذت هستند و انسان مي تونه ازشون استفاده کنه اوني که لذت نيست گناهه پس لذت دنيا و آخرت قابل جمع نيستن که ما بگيم هر کي در دنيا لذت برد در آخرت عذاب مي بينه نه هر کس از لذت هاي حلال دنيا استفاده کرد و خلاف فرمان خدا کاري نکرد از لذت هاي آخرت هم ان شالله بهره مند ميشه
عطر ياس.
کجا گزينه 4 رونوشته؟ تو کتاب رو ميگم
*صفحه 76...پاراگراف دوم*
گزينه يك يكي از تفكراتيه كه خود كتاب اون رد ميدونه و ميگه اين تفكر اشتباس
عطر ياس.
تو ضيحي که تو نظر قبليا نوشتم و بخون اونجا ننوشته لذت دنيا با لذت آخرت مردوده ، گفته لذت دنيا با محروميت در آخرت اينه که مردوده
خب پس قابل جمع هستند يعني باتوجه به سخن حضرت علي ميشههم نعمت دنيا رو داشت و هم عقبي رو...نظرمن همونيه كه بالاعرض كردم:‌)...بقيش با خانم ابرار.با تشكر ويزه از زحماتشون:‌)
عطر ياس.
پس قابل جمع نيستن خواهر ما که ذهن ناقصمون اينطور مي فهمه چه بدونيم والا
*ابرار*
سلام بر خواهرانم بزرگوارم.. سئوال 9 *تقوا و عمل *رو تصحيح کردم.. مفهومي هم نبوده! اشتباه از بنده بوده. : )ممنونم از تذکر سرکار خانم اظهر من الشمس و مشکلي ايجاد نميکنه در نتايج. ولي در سئوال لذتها فعل گزينه ي يک رو بايد منفي ميذاشتم مثبت گذاشته ام! گزينه ي اخر اشتباهه چون لذتهاي دنيوي لذت هستند تا زماني که حرام نباشند.در مورد قابل جمع نبودن لذت دنيا و اخرت نوشته اين هم طرز فکري است.. تائيد نکرده.
*ابرار*
پس لذت دنيا و آخرت قابل جمع هست. يعني ميشه ادم لذت حلال دنيا رو داشته باشه و در اخرت هم لذت داشته باشه. تناقضي با هم ندارند...اصل معاوضه هم که رد شده * درمورد اين سئوال يا بايد حذف بشه يا ..؟ شما بفرمائيد : )*
*ابرار*
در مورد * آيه ي و لاتجعل..... *درسته که به معناي ميانه روي هست سئوال اينه که به چي اشاره داره... کتاب در ذيل مبحث زهد اين موضوع رو بيان کرده و دو کلمه قبل از اين حديث نوشته که ...به اين مي گويند زهد و انسانيت. و بعد اين آيه دوباره داستاني ذکر شده و دوباره تاکيد کرده که اين را مي گويند زاهد ، اين فلسفه زهد واقعي اسلام است...
*ابرار*
*بهتر ديدم سئوال لذتها رو حذف کنم. چون نتيجه اعلام شده و نميشه گزينه رو تصحيح کرد.. از بزرگواران عذر خواهي ميکنم.* نتايج جديد رو ملاحظه بفرمائيد...
عطر ياس.
سلام خوش اومدين و خدا قوت، ولي تو کتاب داستان راستان يه چي ديگه گفته بود ها برا همون داستان ، سوال 18 رو ميگم // صلاح مملکت خويش خسروان دانند
*ابرار*
ممنونم.. سئوال 18؟ ميشه عنوان سئوال رو بگيد. من هر دفعه بايد وارد محيط آزمون بشم.. البته الان يکي عقب اومدند!
سلام خواهرم...ممنون از زحماتتون الان همشون درسته...حالا جايزه مونو کي ميگيريم؟:) آيکن طلبکار:)
*ابرار*
عليکم السلام... خواهش ميکنم. عمل به وظيفه است. ان شا ءالله که مطالعه کتاب مفيد بوده... به محض اينکه گنجي منجي پيدا کنم جوايز رو تقديم ميکنم!
چراغ جادو
گروه حکمت مطهر
vertical_align_top