شبکه اجتماعی پارسی زبانانپارسی یار
بررسى و شناخت موضوعات مورد نياز احكام و پاسخگويى به مسائل شرعى (احكام) شما عزيزان و بزرگواران
دوستان و همراهان گرامى مى‌توانند سؤالات مورد نياز خود را همين‌جا مطرح فرمايند تا ان‌شاءالله در اسرع وقت توسط کارشناسان پاسخ داده شود.
مراجعه به سايت porsemani.ir هم مفيد است و توصيه مى‌شود.
استفتاء از دفتر رهبرمعظّم
پاسخگويى آنلاين(حسان)
موضوعات مطرح شده:
مقلدين مقام معظم رهبرى
خوانندگى و نوازندگى
موسيقي، غنا، آلات موسيقي
رقص
چت، پيامك، ايميل
سود بانكى
پاستيل و ژلاتين
سرمه و وضو
سؤالات روزه
پوشش بانوان در نماز
عمل زيبايى
كاشت ناخن

پيام‌هاي اتاق

ساعت ویکتوریا

رزگل

+ دفتر حضرت آيت الله العظمي مکارم شيرازي (مد ظله العالي): با توجه به اينکه اگر دختران مسلمان و متديّن دروس عالى را نخوانند تنها افراد بى بند و بار و لامذهب پست هاى مهم را اشغال مى کنند، به افراد متديّن اجازه داده مى شود که حجاب را در خصوص مواردى که ضرورت دارد رعايت نکنند، ولى در غير آن موارد حتماً مراعات نمايند ــــ اين رو که خوندم برام جالب بود.... اين يعني چي؟
حسان
90/7/16
حسان
بنده هم شنيده بودم، مستندش را هم مى‌فرموديد خوب بود. قاعدتاً جواب ايشان مربوط به خارج از كشور و جاهايى است كه منع حجاب مى‌كنند و دختران محجبه را به مدارس راه نمى‌دهند و آن هم حتماً مورد خاصى بوده با همان شرط ضرورت واقعى! به همان مقدار رفع ضرورت. البته تشخيص ضرورت هم با مكلف است و صِرف تحصيل هميشه و همه‌جا ضرورت محسوب نمى‌شود، چه اين‌كه روش‌هاى مختلف ديگرى هم ـ مخصوصاً امروزه ـ براى تحصيل وجود دارد
رزگل
تو فيد يکي از بچه ها ديدم تعجب کردم .. مستند ندارم ....
حسان
بله در سايت ايشان ديدم http://persian.makarem.ir/estefta/?it=1065&mit=654 همان‌طور كه حدس مى‌زدم پاسخ ايشان مربوط به ممنوعيت حجاب در تركيه از طرف لائيک‌ها بوده و اختصاص به همان مورد ضرورت دارد. تشخيص ضرورت واقعى هم به عهده خود مكلف است و تشخيص فقيه و مجتهد نمى‌تواند ضرورت اثبات كند. توضيحش بماند براى فرصت بعدى ان‌شاءالله.
چراغ جادو
گروه فقه و زندگى
vertical_align_top