سلام..به اتاق جن و ارواح خوش امدين:)..اين اتاق رو ساختم تا هرکدوم از دوستان هرچيزي در اين زمينه ميدونه ويا ديده براي بقيه تعريف کنه اولين داستان رو خودم تعريف ميکنم...
پيامهاي اتاق
+
جن يک واقعيت است يا افسانه
؟؟؟
قاطي پاطي•نازنين
91/5/31
پسردريا..d.f
در ميان انسانها بر سر خلقت نظام عالم دو ديدگاه کلي وجود دارد، عده اي که همه چيز را ناشي از خلقت ذات الهي مي دانند و گروهي ديگر که سرمنشا خلقت نظام عالم را در طبيعت جستجو مي کنند. اگرچه ميان آنان اختلاف نظرها بسيار عميق و اساسي است، ولي هيچ يک از اين دو گروه نتوانسته اند وجود موجودات ماوراؤالطبيعه را انکار کنند.
پسردريا..d.f
آنهايي که خداباورند و به روح و معاد معتقدند (غير از مسلمانان) از آنها به عنوان ارواح خبيثه و يا ارواح شرير و يا شيطان ياد مي کنند، برخي هم آنها را موجودات فضايي قلمداد مي کنند، ماديون هم که اعتقادي به ذات الهي و قدرت پروردگار ندارند، اين موجودات را همان انسانهاي اوليه اي مي دانند که در سير تکامل بين انسان و ميمون حيران مانده و به شکل و شمايل غريب درآمده اند و يا حتي برخي از ......
پسردريا..d.f
آنان معتقدند که اينان انسانهاي وحشي و بدوي در اعماق جنگل هستند و گاهي خود را نمايان ساخته و موجب اذيت و آزار انسانهاي متمدن مي شوند. و اما مسلمانان : بنا به نص صريح قرآن، موجودات عالم به سه گروه گروه تقسيم مي شوند: 1ـ جمادات 2ـ نباتات 3ـ حيوانات؛ که يا داراي عقلند مانند انسان، فرشتگان و جنيان و يا فاقد عقل و شعورند مانند حيوانات و باز بنا به آيات نوراني قرآن کريم،
پسردريا..d.f
، بايد بدانيم که بدون هيچ شک و ترديدي موجودي با نام ?جن? در جهان آفرينش وجود دارد که از نظر تکليف و شايستگي مورد خطاب پروردگار قرارگرفته و مشابه انسان مي باشد، چرا که، 1ـ سي و چهار بار نام جن در قرآن کريم آورده شده است. 2ـ هفتاد و دومين سوره قرآن با نام اين موجود مزين گرديده است. 3ـ احاديث و روايات فراواني از پيامبر اکرم (ص)، حضرت علي (ع)، امامان و بزرگان علوم ديني در اين خصوص،
پسردريا..d.f
موجود بوده و در دسترس قرار دارد. 4ـ به وسيله بسياري از انسانها رويت شده اند. به آياتي از قرآن کريم که وجود جن را مبرهن مي داند اشاره مي کنيم:
سپاهيان سليمان از جن و آدمي و پرنده گرد آمده و به صف مي رفتند. (سروه نمل، آيه 17)
براي خدا شريکاني از جن قرار دادند و حال آن که جن را خدا آفريده است. (سوره انعام، آيه 17)
پسردريا..d.f
بگو اگر جن و انس گرد آيند تا همانند اين قرآن را بياورند، نمي توانند، هر چند که يکديگر را ياري دهند. (سوره اسرا، آيه 88)
سخن پروردگارت بر تو مقرر شد که جهنم را ازجن و انس انباشته مي کنيم. (سوره هود، آيه 119)
اي گروه جنيان و آدميان، اگر مي توانيد که از قطر آسمان و زمين بگذريد، بيرون رويد ولي بيرون نتوانيدرفت مگر با قدرتي. (سوره الرحمن، آيه 33)
پسردريا..d.f
مرحوم شيخ مفيد در کتاب ?ارشاد? آورده است: ?در آثاري از ابن عباس نقل شده: زماني که پيامبر اسلام (ص) به قصد جنگ با قبيله بني مصطلق از مدينه خارج شد، هنگام شب به دره وحشتناک و صعب العبوري رسيد. اواخر شب جبرئيل بر آن حضرت نازل شد و خبر داد که طايفه اي از جن در وسط دره جمع شده و قصد مکر و شر و آزار و اذيت شما و اصحابتان را دارند?. (ارشاد ص 399)
پسردريا..d.f
از حضرت امام صادق (ع) روايت شده : روزي حضرت رسول (ص) نشسته بود، مردي به خدمتشان رسيد که بلندي قامتش مثل درخت خرما بود. سلام کرد، حضرت جواب داد و سپس فرمود: ?خودش و کلامش شبيه جن است?. سپس به او فرمود: کيستي؟ عرض کرد: من هام، پسر هيم، فرزند لاتيس، پسر ابليس هستم (بحارالانوار ص 83)
پسردريا..d.f
بانو حکيمه دختر امام کاظم (ع) گويد: ?برادرم امام رضا (ع) را ديدم که جلو در اتاقي با کسي صحبت مي کرد در حالي که تنها بود، عرض کردم: با چه کسي سخن مي گوييد؟ فرمودند: فردي از جن آمده تا مسائلي بپرسد و از چيزهايي شکايت کند? (اصول کافي ص 395)
علامه طباطبايي (ره) مي فرمودند: ?روزي آقاي بحريني که يکي از افراد معروف
پسردريا..d.f
ومشهور در احضار جن و از متبحرين در علم ابجد و حساب مربعات بود در مجلس ما حضور يافت،چادري آوردند، دو طرفش را به دست من داد و دوطرف ديگر را به دستهاي خود گرفت. اين چادر به فاصله دو وجب از زمين فاصله داشت. در اين حال جنيان را حاضر کرد، صداي غلغله و همهمه شديدي از زير چادر برخاست. چادر به شدت تکان مي خورد چنان که نزديک بود از دست ما خارج شود. من محکم نگه داشته بودم،
پسردريا..d.f
بودم، آدمکهايي به قامت دو وجب در زيرچادر بودند و بسيار ازدحام کرده و تکان مي خوردند و رفت و آمد داشتند، من با کمال فراست متوجه بودم اين صحنه، چشم بندي و صحنه سازي نبوده و صد درصد وقوع امر خارجي بوده است? (رجايي، تهراني جن و شيطان ص 47)
اينها شمه اي بود از آيات قرآن کريم و احاديث و روايات که هر گونه شک و شبهه اي را در وجود واقعيت جن به يقين تبديل مي سازد